ويليام هيگ وزير امورخارجه انگليس از برعهده نگرفتن مسئوليت ها از سوي شوراي امنيت در قبال سوريه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربيه:"ويليام هيگ" وزير امورخارجه انگليس روز دوشنبه در اظهاراتي با اشاره به اينكه شوراي امنيت مسئوليت هاي خود در قبال آنچه كه در سوريه رخ داده است را بر عهده نخواهد گرفت افزود: امكان تصميم گيري در خصوص چگونگي پاسخ به استفاده سلاح شيميايي در سوريه بدون اجماع در سازمان ملل وجود دارد.

وزير امور خارجه انگليس بار ديگر ضمن تأکيد بر آن که معتقد است بشار اسد در حمله 21 اوت (چهارشنبه گذشته) نزديک دمشق از سلاح هاي شيميايي استفاده کرده است ، ادعا کرد اقدام عليه سوريه با انگيزه هاي بشردوستانه است!!!

وي افزود: ما تلاش کرديم براي حل بحران سوريه از شيوه هاي ديگري از جمله روش هاي ديپلماتيک به کار بنديم و به استفاده از اين روش ها ادامه خواهيم داد ، اما اين روش ها تا به امروز با شکست رو به رو شده است.

ويليام هيگ مدعي شد: ما ، آمريکا و کشورهاي ديگري همچون فرانسه بر اين باوريم که نمي توانيم در قرن 21 اجازه دهيم بدون هيچ مجازاتي از سلاح هاي شيميايي استفاده شود ؛ اما در حال حاضر نمي توانم جزئيات گزينه هاي نظامي را بيان کنم.

وي در پاسخ به سوالي در مورد احتمال حملات نظامي در اين هفته از گمانه زني در اين باره به طور علني خودداري کرد.

وي بار ديگر اعلام کرد الان براي آغاز تحقيقات بازرسان سازمان ملل درباره استفاده از سلاح هاي شيميايي در دمشق بسيار دير شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هیگ ، ویلیام ، انگلیس ، شورا ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار