یک مقام امنیت هسته‌ای روسیه گفت، بازرسان نظامی روس امروز (یکشنبه) طبق "معاهده آسمان باز" یک سری پروازهای نظارتی بر فراز آمریکا را آغاز می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری نووستی، بنا بر گفته "سرگئی ریژکوف"، رئیس مرکز ملی کاهش خطرات هسته‌ای، کارشناسان روسی دو ماموریت نظارتی متوالی با هواپیمای توپولف Tu-154M/LK-1 از امروز تا 12 اوت (21 مرداد) انجام خواهند داد.
ریژکوف گفت: این ماموریت‌ها از پایگاه هوایی "تراویس" در کالیفرنیا و پایگاه هوایی "پاترسون" در "اوهایو" انجام می‌شوند.
بازرسان روسیه به همراه متخصصان آمریکایی، همان‌گونه که در معاهده بین‌المللی آسمان باز بیان شده، تجهیزات نظارتی را در درون هواپیما به کار خواهند انداخت.
طبق این معاهده، بر روی هر هواپیمایی که تحت عنوان برنامه آسمان باز پرواز می‌کند، مجموعه‌ای از سنسورها از جمله دوربین‌های نوری پانوراما و دوربین فیلمبرداری، دوربین‌های ویدئویی، سنسورهای تصویری حرارتی مادون قرمز و رادارهای تصویری کار گذاشته شده است.
معاهده ‌آسمان باز که از اول ژانویه سال 2002 به اجرا درآمد، سیستمی از پروازهای نظارتی غیرمسلحانه بر فراز قلمرو 34 کشور عضو را اجرا می‌کند تا علنی و شفاف بودن اقدامات و فعالیت نیروهای نظامی را ارتقا دهد. روسیه این معاهده را در ماه مه 2001 تصویب کرد.






برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار