حرکت میلیونی مردم به سوی مرقد مطهر امام موسی کاظم (ع) برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت ایشان همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،صدها هزار زائر شیعه راهی مرقد امام موسی کاظم، امام هفتم شیعیان، در اطراف بغداد شده اند.

از چند روز پیش صدها هزار زائر شیعه از مناطق مختلف عراق در شهر کاظمیه شمال بغداد گرد هم آمده اند تا مرقد امام موسی کاظم را در سالگرد رحلتش زیارت کنند. در همین حال تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف زیارتگاه امام کاظم در نظر گرفته شده است تا از هر پیشامد تروریستی جلوگیری شود.

انتظار می رود شمار زائران روز چهارشنبه بسیار بیشتر شود. امام موسی کاظم امام هفتم شیعیان دوازده امامی است که به زندان خلفای عباسی در دوره هارون الرشید گرفتار آمد. مرقد آن امام در اطراف بغداد قرار دارد و هر سال صدها هزار نفر از سراسر عراق به ویژه از جنوب عراق برای زیارت آن امام راهی بغداد می شوند. نیروهای امنیتی عراق تدابیر بسیار ویژه ای برای تامین امنیت زائران در نظر گرفته اند.

 در همین حال شماری از زائران با پخت غذا به دیگر زائران خدمت رسانی می کنند. مردم بدون اینکه از دولت یا سازمانی کمک بگیرند غذا و وسائل آسایش زائران را تهیه می کنند. مقامات شهر بغداد نیز تلاش کرده اند تدابیر لازم را در نظر بگیرند. از دهها متری مرقد امام کاظم، ورود هر نوع خودرویی ممنوع است تا مبادا حادثه یا انفجاری ناگوار رخ دهد. این در حالی است که عراق در ماه گذشته، خونین ترین روزها را تجربه کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار