گرسنگي کودکان در يونان بسيار زياد است و کودکان آمريکايي نيز با اين معضل روبرو هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جهان به سوي يک کابوس اقتصادي وحشتناک در حرکت است و کودکان بي گناه بيشترين رنج ناشي از آن را متحمل مي شوند. اگر مي خواهيد بدانيد که آمريکا در آينده نه چندان دور به چه شکلي در خواهد آمد، به آنچه که در يونان در حال روي دادن است نگاهي بياندازيد.يونان در اين مرحله در حال تجربه يک رکود اقتصادي شديد است. ميزان بيکاري در اين کشور اکنون به 27 درصد افزايش يافته است که بسيار بيشتر از ميزان بيکاري است که اقتصاد آمريکا در دوران رکود بزرگ در دهه سي تجربه کرد. کودکان در يونان اکنون در گرسنگي به سر مي برند. 

برخي از خانواده ها در تلاش براي زنده ماندن به پاستا و کچاپ روي آورده اند. اين اتفاق در آمريکا نيز روي خواهد داد، متاسفانه بايد گفت گرسنگي کودکان در برخي از شهرهاي فقير آمريکا به سرعت در حال افزايش است. پيش از اين در آمريکا تعداد کساني که نتوانند از پس مخارج زندگي خود برآيند هرگز تا اين اندازه نبوده است. ثبت نام براي دريافت غذاي رايگان و کودکان بي خانمان از هميشه بيشتر شده است، هزاران نفر در تونل هاي زيرزميني زندگي مي کنند. 

در آمريکا تعداد خانواده هاي فقير هر روز بيشتر مي شود و اين در حالي است که اين کشور بهبود اقتصادي را تجربه مي کند. بنابراين با يک رکود اقتصادي ديگر چه اتفاقي مي افتد؟روزنامه نيويورک تايمز اخيرا در مقاله اي به گرسنگي وحشتناک کودکان پرداخته است که ما مشابه آن را در حال حاضر در يونان شاهد هستيم. گفته مي شود که در برخي از مدارس کودکان از همکلاسي هاي خود غذا گدايي مي کنند.

لئونيداس نيکاس، مدير دبستاني در يونان گفت پيش از اين عادت به ديدن کودکاني داشتم که بازي مي کردند، مي خنديدند و براي آينده خود رويا بافي مي کردند اما اخيرا شاهد صحنه هاي کاملا متفاوتي هستم، چيزي که در يونان غير ممکن بود؛ کودکان براي پيدا کردن غذا داخل سطل هاي زباله را مي گردند؛ بچه هاي کوچکتر از دوستان خود باقيمانده غذاي آنها را مي گيرند.وي افزود: من شاهد کودک يازده ساله اي بودم که از گرسنگي خم شده بود. وقتي با خانواده اش روبرو شدم آنها شرمنده و ناراحت بودند اما اعتراف کردند چند ماه است که نتوانسته اند کاري پيدا کنند. پس اندازشان تمام شده و با پاستا و کچاپ خود را زنده نگه داشته اند.

اکنون ما شاهد گرسنگي در ديگر کشورهاي اروپايي نيز هستيم. براي مثال، در انگليس تعداد کساني که غذاي رايگان دريافت مي کنند در سال گذشته تا 170 درصد افزايش يافته است.نويسنده مقاله افزود با وجود حباب کاذب ثبات اقتصادي در آمريکا همچنان شاهد افزايش فقر و گرسنگي در اين کشور هستيم.به علت سياست هاي اقتصاي احمقانه، شغل کافي براي همه وجود ندارد. تعداد آمريکايي هايي که نمي توانند از پس مخارج زندگي خود برآيند همچنان در حال افزايش است.

نويسنده اين مقاله به شواهدي اشاره کرد که نشان مي دهد کودکان آمريکايي مدت هاست که دچار معضل گرسنگي شده اند برخي از اين شواهد بدين شرح است: تقريبا هفده ميليون کودک يا به عبارتي از هر چهار کودک يک نفر در اين کشور به صورت مداوم به غذاي کافي دسترسي ندارند. از هر چهار کودک بيش از يک کودک در کشوري که ثروتمندترين کشور جهان است براي دريافت غذاي رايگان ثبت نام کرده است.باور کردني نيست که تقريبا 57 درصد از کودکان آمريکايي در خانواده هاي کم درآمد يا فقير زندگي مي کنند و براي اولين مرتبه بيش از يک ميليون دانش آموز در آمريکا بي خانمان هستند.

برچسب ها: گرسنگی ، کودک ، یونان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار