رئیس یک بیمارستان در غزه تایید کرد این باریکه ضمن درگیری با شدیدترین جنایات رژیم صهیونیستی، اکنون با ویروس‌های عفونی مختلف روبرو شده است.

در میان کمبود شدید دارو، بیماری‌های عفونی نوار غزه را فرا گرفته است. حسام ابو صفیه، رئیس بیمارستان کمال عدوان غزه در همین راستا گفت که قصد واضحی از سوی صهیونیست‌ها برای ایجاد شرایطی به منظور گسترش ویروس فلج اطفال وجود دارد.

براساس گزارش سما الاخباریه، ابو صفیه در ادامه گفت: ما اکنون با جنگی ویروسی که توسط اشغالگران علیه غزه به راه انداخته شده است، علاوه بر تجاوزات مداوم آن، مواجه هستیم.

او از نهاد‌های بشردوستانه و بین المللی خواست تا برای محدود کردن شیوع ویروس فلج اطفال مداخله کنند. او همچنین خواستار آتش بس بشردوستانه برای کار بر روی رساندن واکسن‌های فلج اطفال شد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۳۵۰ هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن در نوار غزه زندگی می‌کنند و کمبود دارو‌های اولیه و بسته شدن مراکز بهداشتی برای ۵۲ هزار نفر مبتلا به دیابت، ۴۵ هزار نفر مبتلا به آسم، ۴۵ هزار نفر مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و ۲۲۵۰۰۰ با فشار خون بالا بسیار خطرناک است.

در حالی که رژیم صهیونیستی به بمباران ۱۰ ماهه و بی امان خود در نوار غزه ادامه می‌دهد، روند واکسیناسیون در غزه تقریبا متوقف شده و دسترسی به امکانات بهداشتی تقریبا غیرممکن شده است. در همین حال، کودکان زیر ۵ سال بیش از همه در معرض ابتلا به بیماری فلج اطفال قرار دارند.  

پیشتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، دو آژانس سازمان ملل شامل سازمان جهانی بهداشت و یونیسف نیز خواستار وقفه بشردوستانه جنگ در غزه شدند تا کودکان فلسطینی در برابر این بیماری واکسینه شوند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار