وزیر بهداشت سودان پس از یک نشست با مقامات این کشور و نمایندگان سازمان ملل شیوع دوباره وبا را در این کشور تایید کرد.

هیثم محمد ابراهیم، وزیر بهداشت سودان رسما از ظهور مجدد موارد وبا در این کشور خبر داد. وب‌سایت سودان نیوز نیز در این باره گزارش داد که آزمایش‌های آزمایشگاهی برای بهداشت عمومی (ASTAC) موارد ابتلا به وبا را در سودان تایید کرده است.

این امر پس از آن صورت گرفت که روز پنجشنبه جلسه ویژه‌ای برای بحث در مورد تحولات بهداشتی ناشی از باران، سیل و بیماری‌های مرتبط در مرکز عملیات اورژانس بهداشتی وزارت بهداشت سودان برگزار شد.

این نشست با شرکت همه طرف‌های ذیربط در سطح دولت و وزارت بهداشت در ایالت کاسالا و همچنین آژانس‌های سازمان ملل متحد و تعدادی از کارشناسان برگزار شد. وزیر سودان پس از مشخص شدن نتایج آزمایش گفت: پس از وقفه‌ای که بیش از دو ماه به طول انجامید، وجود اپیدمی وبا را در سودان اعلام می‌کنیم.

وزیر بهداشت سودان علت شیوع مجدد بیماری وبا را شرایط بد محیطی و وجود آب غیرقابل شرب دانست.

 در همین راستا، گزارش وضعیت اپیدمیولوژیک در سودان نشان داد که در چهارشنبه گذشته ۱۱ مورد جدید ابتلا به وبا در ۴ ایالت این کشور به ثبت رسیده است که تعداد کل موارد ابتلا به وبا را به ۳۰۰ نفر در منطقه واد ال هلیو رسانده است. در این میان ۱۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به وبا جان خود را از دست داده اند.

شایان ذکر است که سودان از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ شاهد درگیری‌های خشونت آمیز بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع بوده است. یه همین دلیل مردم این کشور با مشکلات بسیاری روبرو شده اند و قحطی نیز به طور رسمی در سودان آغاز شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار