نتانیاهو از اینکه دولت انگلیس اعتراض خود به حکم دیوان کیفری را پس گرفته خشمگین است و حاضر نشده با وزیر خارجه این کشور دیدار کند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به شدت از تصمیم دولت جدید انگلیس برای پس گرفتن اعتراض به حکم دیوان کیفری بین‌المللی خشمگین است و طی سفر وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی، حاضر نشده است با او دیدار کند. 

به گزارش تایمز اسرائیل، انگلیس پیش‌تر به حکم دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت «بنیامین نتانیاهو» و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اعتراض کرده بود. اما پس از روی کار آمدن دولت جدید از حزب کارگر، این کشور اعلام کرد که اعتراض خود را به این دادگاه پس خواهد گرفت. 

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در ماه مه درخواست صدور حکم بازداشت برای نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان دو «جنایتکار جنگی» را ارائه کرد. «کریم خان» دادستان این دادگاه می‌گوید سران صهیونیست به دلیل «کشتار، ایجاد قحطی به عنوان یک روش جنگی، مسدود کردن ورود کمک‌های بشردوستانه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان» باید محاکمه شده و قرار بازداشت برای آنان صادر شود. 

به گزارش رسانه‌های عبری، رژیم صهیونیستی در تلاش است تا صدور این حکم را به هر روشی به تعویق بیندازد. پیش از این، «کریم خان» دادستان دیوان کیفری در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در ماه مه فاش کرده بود که حین تحقیقات در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی تهدید‌هایی دریافت کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار