به اعتراف رسانه‌های عبری زبان بعد از ۷ اکتبر بیش از یک میلیون اسرائیلی از فلسطین اشغالی گریخته و به موطن اصلی خود به ویژه در اروپای غربی و آمریکا گریخته‌اند.

 روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه نوشت: روز به روز بر شمار اسرائیلی‌هایی که ترجیح می‌دهند در خارج از (فلسطین اشغالی) زندگی کنند، افزوده می‌شود.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد: شمار اسرائیلی‌هایی که بعد از ۷ اکتبر ترجیح می‌دهند عطای اسرائیل را به لقایش بخشیده و در سایه ادامه جنگ در غزه و کاهش سطح زندگی به خارج از (فلسطین اشغالی) رفته اند، به شدت افزایش یافته است به نحوی که این روز‌ها این رقم از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

آحارانوت در رابطه با این مهاجرت معکوس نوشت: علل زیادی باعث شده است تا بسیاری از اسرائیلی‌ها در رابطه با اینکه همچنان در اسرائیل ادامه زندگی بدهند، فکر کنند، به ویژه که نگرانی‌هایی نسبت به آینده در صورت تصمیم به ادامه حضور در اسرائیل وجود دارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه اعلام کرد، مقصد بسیاری از کسانی که بعد از ۷ اکتبر به خارج سفر کرده و دیگر باز نگشته اند، موطن آنها به ویژه در اروپا و آمریکا است.

این رسانه عبری زبان هم به نقل از کارشناسان خبر داد، علت اصلی فرار مهاجران صهیونیست از اسرائیل جنگ مستمر در نوار غزه با حماس است.

به اعتقاد اسرائیلی‌ها این جنگ زندگی معمولی را در اسرائیل فلج کرده است و موشک‌های مقاومت از یک سو که تا اسرائیل هم رسیده است و عملیات مختلف فلسطینیان در قدس و بقیه مناطق فلسطین موجی از رعب و وحشت را در میان اسرائیلی‌ها به وجود آورده و آنها را متقاعد کرده است که به موطن اصلی خود که از آنجا به (فلسطین اشغالی) مهاجرت کرده‌اند، بازگردند.

گفتنی است براساس اطلاعاتی که رسانه‌های عبری زبان به نقل از مراکز آمار اسرائیلی منتشر می‌کنند، میانگین مهاجرت معکوس بعد از عملیات طوفان الاقصی و به ویژه بعد از به بن بست رسیدن جنگ اسرائیل در نوار غزه، به شدت افزایش یافته است و این روز‌ها جنبش‌ها و گروه‌هایی تحت عنوان با هم از اینجا برویم با ده‌ها هزار عضو از شهرک نشینان شکل گرفته است.

روزنامه هاآرتص هم اخیرا از خرید زمین و ملک به شکل گسترده توسط اسرائیلی‌ها در یونان و قبرص خبر داده بود.

پیش از این نیز رسانه‌های عبری زبان به نقل از وزارت گنجایش و جذب مهاجر اسرائیل خبر داده بود که یک سوم یهودیان اعلام کرده‌اندکه ایده مهاجرت معکوس را حتی پیش از جنگ غزه و از سال ۲۰۲۱ بررسی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار