محاکمه وزیر دفاع سابق یونان به اتهام فساد مالی در سفارش تسلیحات در برابر دیوان کیفری آتن آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; آکیس تسوهاتزوپولوس ، هفتادو دو ساله، از سال 1996 تا 2000 وزیر دفاع دولت کاستاس سیمیتیس ، نخست ویر وقت بود. وی متهم است برای خرید از شرکت‌های تسلیحاتی رشوه دریافت کرده است. این وزیر سابق یونانی با مجازات تا بیست سال زندان رو به روست.اتهام اصلی تسوهاتزوپولوس مربوط به سفارش موشک‌های ضد هوایی روسی تور-ام1 TOR-M1 و چهار زیر دریایی از شرکت آلمانی فروستال است.

افزون بر این وزیر سابق یونانی هجده نفر دیگر از جمله همسر فعلی وی، همسر آلمانی سابق وی و دخترش از متهمان دیگر این پرونده هستند. به گفته منبعی قضایی دختر و همسر سابق وی در دادگاه حضور ندارند اما وکیل آنها در دادگاه حاضر شده است.تسوهاتزوپولوس یک سال پیش بازداشت شد.

برخی رسانه‌های مصر اعلام کردند از اواخر سال هشتاد تا کنون، این اولین باری است که یک وزیر سابق به اتهام پولشویی در دادگاه محاکمه می‌شود.تسوهاتزوپولوس اوایل مارس هم در دادگاه دیگری به اتهام پنهان کاری در آمدها محاکمه و به هشتاد سال زندان قطعی و پرداخت پانصد و بیست هزار یورو جریمه محکوم شد. دادگاه همچنین دستور مصادره منزل مجلل وی را که در سال 2009  خریداری کرده بود صادر کرد.


                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
   
برچسب ها: محاکمه ، یونان ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار