نیروهای ارتش لبنان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد جمعه در پی ادعای این رژیم مبنی بر اینکه یک فروند هواپیمای شناسایی بدون سرنشین حزب الله لبنان را بر فراز شهر حیفا سرنگون کرده است، به حال آماده باش کامل در آمده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ یک منبع امنیتی لبنان علت آماده باش نیروهای این کشور را در مرزها با اسرائیل حفظ آمادگی برای تحولات نظامی میدانی احتمالی دانست.این منبع گفت ارتش اسرائیل در طول مرزهای شمالی با لبنان از ناقوره در غرب تا بلندی های جبل الشیخ در شرق به حال آماده باش کامل در آمده است .

نیروهای پیاده نظام اسرائیل صبح جمعه با خودروهای نظامی ، دستگاه های مراقبتی و دوربین ها دیده شدند که برای نظارت بر اوضاع در لبنان تلاش می کنند.ارتش اسرائیل بر تعداد گشت های نظامی خود به خصوص در محور شرقی مزارع شبعا و در نزدیکی دروازه فاطمه در کفر کلا و منطقه غجر و اطراف منطقه عباسیه افزوده است.

این منبع گفت ارتش اسرائیل تانک های مرکاوا را در چند نقطه مرزی به حرکت در آورده است و همزمان هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین اسرائیل و بالگردها نیز بر پروازهای خود در شمال اسرائیل و بر فراز خط مرزی افزوده اند تا همه تحرکات را در مناطق مرزی لبنان زیر نظر داشته باشند.
ارتش لبنان و نیروهای سازمان ملل متحد مستقر در جنوب این کشور ( یونیفیل) نیز به حال آماده باش در آمده اند تا اوضاع میدانی را در نزدیکی خط آبی پیگیری کنند.عناصر ارتش لبنان و یونیفیل تلاش کردند اوضاع را در مرزهای اسرائیل با لبنان به وسیله دوربین زیر نظر بگیرند و ارتش لبنان نیز بر مراکز ایست بازرسی و گشت زنی های خود در مناطق مرزی افزوده است.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان اکتبر گذشته به فرستادن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی اسرائیل پس از آنکه رهگیری و سرنگون شده بود ، اذعان کرده بود.
سید حسن نصر الله در آن زمان گفته بود این جنبش یک فروند هواپیمای شناسایی ساخت ایران را پیش از شناسایی و سرنگونی آن توسط نیروی هوایی اسرائیل بر فراز اسرائیل فرستاده و صدها کیلومتر را طی کرده و بر فراز تأسیسات حساس اسرائیلی به پرواز در آمده بود.

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: لبنان ، ارتش ، آماده باش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار