ارتش اسرائيل براي مقابله با حوادث پيش بيني نشده رزمايشي را در شهر ايلات آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، ارتش اسرائيل رزمايش سه روزه اي را در شهر ايلات در کنار درياي سرخ آغاز کرده و هدف اين رزمايش مقابله با حملات موشکي، جنگ و حوادث طبيعي اعلام شده است. 

در اين رزمايش، فرماندهي منطقه جنوبي ارتش اسرائيل که بر مرزهاي مصر، اردن و درياي سرخ نظارت دارد، شرکت کرده است. اين رزمايش يک هفته پس از پرتاب دو موشک به شهر ايلات برگزار شده است. اسرائيل اعلام کرده بود اين دو موشک از شبه جزيره سينا به ايلات پرتاب شده بود.

رزمايش جبهه داخلي ارتش اسرائيل در روز نخست خود بر عمليات نجات و امداد و بيرون کشيدن قربانيان از زيرآوار متمرکز بوده است. در اين رزمايش همچنين چگونگي مقابله با زلزله در صورت ويران شدن ساختمان ها و اصابت موشک ها تمرين شد. اهميت اين رزمايش به اين دليل است که يک هفته پيش دو موشک به شهر ايلات اصابت کرد. در اين رزمايش نقاط ضعف و قوت نيروهاي ارتش و دفاع غيرنظامي بررسي مي شود. سياستمداران و نظاميان اسرائيلي به اين درک رسيده اند که هيچ نقطه امني در اين رژيم وجود ندارد بنابراين برگزاري اين رزمايش بسيار ضروري است تا نظاميان و غيرنظاميان اسرائيلي اعتماد به نفس خود را براي مقابله با اين اوضاع اضطراري تقويت کنند. 

پرتاب دو موشک به شهر ايلات باعث خشم اسرائيلي ها در اين شهر شد. شهروندان اسرائيلي نگراننند بخش گردشگري اين شهر از اين وضع آسيب ببيند و اين شهر به جبهه درگيري ها تبديل شود .

پيچيدگي اوضاع امنيتي در صحراي سينا بر وضع گردشگري شهر ايلات تاثيرگذار بوده است و اين وضع باعث شد که مقامات اسرائيلي از دولت مصر بخواهند کنترل بيشتري بر مرزهاي خود داشته باشد و مانع از پرتاب موشک از اراضي مصر به سوي اسرائيل شود.


برچسب ها: رزمایش ، اسرائیل ، ارتش ، ایلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار