منابع خبری در باماکو، پایتخت کشور آشوبزده آفریقایی مالی روز یکشنبه اعلام کردند هفت افراط گرای مسلح فعال در شمال این کشور خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین هوا  ، یک افسر نیروی امنیتی در منطقه گائو در شمال مالی اعلام کرد یک گروه هفت نفره از عناصر مسلح که تا کنون با گروههای تروریست فعال در منطقه همکاری می کردند و با نیروهای دولتی می جنگیدند، خود را تسلیم مقامات کردند.

وی افزود این هفت نفر که همگی از اتباع مالی بودند و در حال حاضر در اختیار دستگاه قضایی مالی قرار گرفته اند، به علت نداشتن کار و فقر شدید به گروه تروریست موجائو ملحق شده بودند.

این افسر امنیتی منطقه گائو افزود گروه موجائو در منطقه جنایتهای زیادی برضد ساکنان شهرها و روستاها مرتکب می شود و افرادی که خود را تسلیم کردند، از اقدامات تلافی جویانه اهالی منطقه بیم داشتند.

پس از حمله گروه افراط گرای مسلح موجائو به منطقه گائو، از شهرهای مهم شمال مالی، شمار زیادی از شبه نظامیان جوانی را که تحت فرماندهی علیو سیدیبه فعالیت می کردند، به خدمت گرفتند، سیدیبه نیز با از دست دادن نیروهای خود، متواری شد و هنوز هم خبری از او نیست اما گفته می شود در اطراف بامبا که منطقه ای در استان گائو می باشد، پنهان شده است.
برچسب ها: افراط گرا ، مسلح ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار