يک عضو دموکرات کنگره آمريکا از بوستون درباره انفجار دو بمب در زمان برگزاري مسابقه بين المللي دو ماراتون در اين شهر گفت ما مي دانستيم که چنين اتفاقي دير يا زود اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ويليام کيتينگ به عنوان تنها عضو نماينده ايالت ماساچوست که در کميته امنيت داخلي کنگره خدمت کرده است در گفتگو با شبکه خبري سي بي اس نيوز  درباره اين دو انفجار گفت : جانت ناپوليتانو وزير امنيت داخلي آمريکا حدود يک سال قبل در کميته امنيت داخلي کنگره به ما گفت امنيت آمريکا از زمان حملات يازده سپتامبر کمتر شده است. اين حرف هشدار دهنده اي بود. ما مي دانستيم که چنين اتفاقي در بوستون در حياط خلوت ما و در يک رويداد نمادين رخ خواهد داد، رويدادي که ملت آمريکا و نيز کشورهاي مختلف جهان  را گردهم مي آورد. 

چنين رويدادي (مسابقه بين المللي دو ماراتون) نشانه هاي نماديني را که تروريست ها به دنبالش بوده اند از لحاظ بين المللي داشت. اين روز در عين حال روز ماليات هم بوده است. از اين جنبه مي توان گفت که شايد تروريست ها با در نظر گرفتن اهميت نمادين داخلي اين روز مرتکب اين حملات شده اند. ما هنوز در اين مورد اطمينان نداريم. اما از بوستون اين را مي توانم بگويم که اين شهر از گذشته به اين مشهور بوده که يکي از بهترين مراکز ادغام نهادها بوده است که در آن سازمان ها و نهادهاي محلي و ايالتي و فدرال از نزديک با هم همکاري دارند و اين نهادها اينک با جديت مشغول کار هستند.

من مي دانم همانطور که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در مورد اختصاص يافتن همه امکانات کشور براي تحقيق در باره  اين بمب گذاري ها وعده داده است ، ما خواهيم توانست عوامل اين بمب گذاري ها را به دست عدالت بسپاريم. اما پس از اين بمب گذاري ها که سه کشته و بيش از يکصد و چهل زخمي بر جا گذاشته است نوعي بي حسي شهر بوستون را در بر گرفته است. اين بي حسي ناشي از ترس نيست بلکه من فکر مي کنم ناشي از صدمه روحي است که بر آن وارد شده است.

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: آمریکا ، بوستون ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار