30 قرآن نفيس جهان اسلام در کاخ گلستان رونمایی و ثبت ملی شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود شریفی سرپرست مرکز روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و مدیر سابق مجموعه کاخ موزه گلستان، همزمان با مراسم ششمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری، در آیین رونمایی از قرآن منسوب به حضرت علی (ع)، گفت: 30 قرآن گنجینه خطی کاخ گلستان رونمایی خواهد شد که برخی از این قر آن ها منصوب به امامان و صحابه نزدیک پیغمبر اسلام هستند.

وی ادامه داد: مجموعه کاخ موزه گلستان يکي از مجموعه هاي بسيار ارزشمند و داراي گنجينه هاي خطي مشهوری است. 

وی افزود : نسخ خطی کاخ گلستان از گنجینه هنری معتبر جهان است که از این گنجینه، پرونده ثبت ملی 30 قرآن آماده شده است.

شریفی تصریح کرد : در کنار نفيس ترين گنجينه هاي آثار خطي مجموعه ای از برترین، نگارگری ها و شاهنامه های جهان در مجموعه کاخ گلستان نگه داری می شود که طی سالهای گذشته شاهنامه بایسنقری و خمسه نظامی ثبت جهانی شد.

مدیر سابق مجموعه‌ کاخ موزه گلستان همچنین ابراز امیدواری کرد که به همت مسئولان ، مجموعه کاخ گلستان به طور کامل ثبت جهانی خواهد شد.

براساس این گزارش قرآن منسوب به حضرت علی (ع) در این مراسم رونمایی شد که این نسخه خطی با ابعادی در حدود 21*31 بر صفحاتی از جنس پوست که در 17 صفحه در هر صفحه  6 سطر به خط کوفی کتابت شده ، در صفحات پایانی این قرآن ذکر شده که خط حضرت علی (ع) بر این مجلد خود نمایی می کند.

شایان ذکر است ؛ قرآن منسوب به امام حسن (ع)، امام حسین (ع)و امام سجاد (ع) و همچنین قرآن محمد شفیع تبریزی ، محمد صادق اصفهانی ، مریم بانو ، وصال شیرازی و احمد نیریزی، محمد صائب طالقانی، احمد نورالدین حسینی نیریزی ، محمد حسن یزدی و آقا محسن اصفهانی  از جمله نسخ خطی هستند که در گنجینه کاخ موزه گلستان در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار