عضو فراكسيون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسيدن به رقم 10 ميليون حافظ قرآن در كشور ايران امری ممكن و دست‌يافتنی است گفت : موفقیت در این طرح نيازمند اراده و عزم ملی است.

 

حجت‌الاسلام سليمی، نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس شورای اسلامی درباره تحقق طرح تربيت 10 ميليون حافظ قرآن كريم به‌عنوان يكی از منويات مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، گفت: رسيدن به رقم 10 ميليون حافظ قرآن در كشور ايران كه بيش از 12 ميليون دانش‌آموز و حدود 5/4 ميليون دانشجو دارد، امری ممكن و دست‌يافتنی است.

وی افزود: البته طرح حفظ قرآن تنها مختص دانش‌آموزان و دانشجويان نيست و اگر هر نهاد يا سازمانی تنها نصف جمعيتی را كه تحت پوشش دارد را با روش‌های صحيح و كارشناسی در راستای طرح حفظ قرآن تربيت كند، به‌راحتی می‌توان به رقم 10 ميليون حافظ قرآن در كشور دست يافت.

عضو فراكسيون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهترين راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن روی آوردن به قرآن است؛ چراكه قرآن باب سعادت و صلاح را به‌سوی ما می‌گشايد و رسيدن به رقم 10 ميليون حافظ قرآن كريم نيازمند اراده و عزم ملی است.

حجت‌الاسلام سليمی بهترين شيوه حفظ قرآن را راه‌اندازی هيئت‌های خانگی به شيوه و سبك قديم دانست و گفت: اين شيوه بركات فراوانی به همراه دارد كه مهم ترين آن آشنا شدن كودكان با قرآن و تأثيرات مثبتی است كه در اذهان آنها به‌وجود خواهد آمد.

وی بر لزوم فراهم كردن زمينه‌های لازم در حوزه‌های مختلف به‌ويژه دانشگاه‌ها و مدارس به‌منظور تحقق10 ميليون حافظ قرآن در كشور تأكيد كرد و گفت: استفاده از نيروی‌های كارآمد و متخصص و همچنين نحوه هزينه‌كرد صحيح بودجه‌های قرآنی در اين زمينه عوامل بسيار مهمی بوده كه نيازمند تأمل و توجه هستند./س

برچسب ها: حافظ ، قرآن ، عزم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.