عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پیگیری برای تخصیص و پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن باید از سوی دولت چهاردهم در دستور کار قرار گیرد تا بازار به سمت افزایش تولید هدایت شود.

 علیرضا نثاری  نماینده مجلس  و عضو کمیسیون عمران مجلس  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت چهاردهم باید طرح نهضت ملی مسکن را با جدیت دنبال  کند تا نیازهای بازار مسکن که در طی این مدت وجود داشت برطرف شود گفت: بازار مسکن در حال حاضر نیاز به تزریق و افزایش تولید مسکن در کنار کیفیت دارد بنابراین باید هرچه سریعتر بتواند زمینه را برای تقویت و تولید عرضه مسکن فراهم کند.

وی افزود: بحث مسکن یک کالای سرمایه‌ای برای خانوار محسوب می شود  بنابراین  باید دولت اقداماتی  را در دستور کار خود قرار دهد که بازار مسکن به سمت کالای مصرفی شدن هدایت شود.

نثاری اظهار کرد:  کیفیت  واحدهای مسکونی ساخته شده یک عملکرد بسیار مهم محسوب  می شود بنابراین دولت ها نباید در بحث ساخت مسکن  تنها  کمیت در نظر بگیرند  چراكه  سالی یک میلیون واحد مسکونی  در کشور اگر قرار است ساخته شود باید دولت به کیفیت این واحدها و چگونگی رسیدن  دستگاه ها به این واحدها  بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس  تاکید کرد: مسکن طی سال‌های اخیر به دلایل متعدد از حالت مصرفی به سرمایه ای تبدیل شده و هم اکنون شرایط خوبی را در حوزه مسکن کلانشهرها، مراکز استانها و حتی شهرهای کوچک مشاهده نمی‌کنیم.
 
وی افزود:کاهش قدرت خرید مردم و عدم تناسب درآمد اقشار مختلف جامعه با هزینه های تامین مسکن موجب شده مردم از خرید خانه منصرف و حتی برای رهن و اجاره هم با مشکلات عدیده ای مواجه شوند بنابراین باید دولت ها برنامه ریزی لازم را برای بهبود و تکمیل واحدهای مسکونی پروژه های نهضت ملی مسکن را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین هزینه های مسکن برای اقشار با درآمد ثابت به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است ادامه داد: وضعیت مسکن در روستاها بهتر بوده اما در کلانشهرها، مراکز استان‌ها و حتی شهرها نیازمند ورود جدی دولت به بازار مسکن هستیم.

نثاری  با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات ساخت مسکن  ۸۰۰ میلیون تومانی متناسب با نرخ تورم، اقساطی متناسب با درآمد افراد را اقدامی راهگشا در حوزه مسکن  است که باید دولت آن را با جدیت پیگیری کند گفت: دولت باید زمینه را برای بهبود وضعیت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن فراهم کند چراکه متاسفانه در حال حاضر بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری نمی کنند و بسیاری از متقاضیان و دلالان سوداگران همچنان سنگ اندازی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن انجام می دهند که این موضوع خود برای سازندگان مشکل ساز خواهد شد.

 وی افزود: دولت چهاردهم باید با ادامه دادن پروژه های نهضت ملی مسکن و همچنین پیگیری بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت زمینه را برای تقویت تولید مسکن فراهم کند همچنین اقدامات لازم برای کاهش میزان اقساط تسهیلات فراهم شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار