وزیر نیرو گفت: هدفگذاری ۴ ساله ما ۷۰۰ میلیون مترمکعب طرح آب رسانی بوده که یک میلیون و ۴۸۰ مترمکعب آن و معادل ۲۱۱ درصد برنامه ۴ ساله محقق شده است.

علی اکبر محرابیان در جلسه گزارش عملکرد اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: در شروع دولت سیزدهم مجموع مشترکان صنعت برق، ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک بود. در حال حاضر تعداد مشترکان به ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد رسیده است. بالغ بر ۳ میلیون اشتراک صنعتی و کشاورزی، تجاری، عمومی و خانگی به مشترکین ما افزوده شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: کل افزایش برق تولیدی و مصرفی کشور از ۲۸۷ میلیارد کیلووات ساعت در سال به ۳۳۲ میلیارد کیلووات ساعت رسیده، این رشد برابر با ۴۷.۵ تراوات ساعت است. یعنی سالانه ۱۵.۲ میلیارد کیلووات ساعت به تولید و مصرف کشور اضافه شده و بیش از ۸۰ درصد افزایش تولید در بخش صنعت و واحد‌های تولیدی کشور مصرف شده است.

این مقام مسئول با مقایسه مقایسه افزایش تولید برق کشور در دولت سیزدهم با اقدامات دولت‌های پس از جنگ تحمیلی گفت: دولت‌های پس از جنگ سالانه بین ۵ میلیارد کیلووات ساعت تا ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت عملکرد داشتند و در دولت سیزدهم این عدد به ۱۵.۲ میلیارد ساعت در سال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های منصوبه در شروع دولت ۸۵ هزار مگاوات بود در حال حاضر این عدد از ۹۳ هزار مگاوات عبور کرده است. یعنی ۸ هزار مگاوات نیروگاه منصوب و کنار آن ۲ هزار مگاوات به ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های موجود با اجرای طرح‌های دانش بنیان و ارتقا توان افزوده شده و نیروگاه‌های متعددی هم در همین ماه در نوبت بهره‌برداری است و در مرداد ۳ نیروگاه نیروگاه سهند، رودشور و ری را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وزیر نیرو با اعلام اینکه بیش از ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه در دست ساخت است افزود: حدود ۸۵۰۰ مگاوات از این مجموعه در دست اقدام مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است متوسط پیشرفت این نیروگاه‌ها ۵۰ درصد است. در بحث مدیریت انرژی بیش از ۵۰ درصد برق مصرفی کشور از طریق کنترل‌های هوشمند مدیریت می‌شود. این ابزار بسیار خوبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

محرابیان در خصوص عملکرد حوزه آب گفت: در بخش آب طبق برنامه ۵.۴ میلیارد مترمعکب برنامه‌ریزی شد تا به ظرفیت سد‌های کشور اضافه شود و تاکنون ۴.۱ میلیارد مترمکعب از این سد‌ها عملیاتی شده و ۷۵ درصد ابن برنامه ریزی ۴ ساله طی ۳ سال دولت سیزدهم محقق شده است. تنش‌های آبی در ابتدای دولت شدید بود و شاخص ۳۶ ماهه دولت سیزدهم بیشتر از ۳۶ ماهه قبل از شروع دولت بود و خشکسالی‌های زیادی داشتیم، اما علیرغم این موضوع تنش آبی به شدت کاهش پیدا کرده است. هدفگذاری ۴ ساله ما ۷۰۰ میلیون مترمکعب طرح آب رسانی بود و پروژ‌هایی که تاکنون محقق شده یک میلیون و ۴۸۰ مترمکعب بوده که معادل ۲۱۱ درصد برنامه ۴ ساله است.

او با اشاره به اینکه در گذشته در طرح‌های آبرسانی عقب ماندگی داشتیم گفت: در حوزه آبرسانی روستایی طرح جهاد آبرسانی را با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران، نهاد و و خیران و پیمانکاران برای ۱۰ هزار روستا هدف‌گذاری کردیم و امروز ۶۰۳۴ روستا به طور کامل تمام شده است و باقی روستا‌ها نیز به طرو متوسط ۷۵ درصد پیشرفت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار