رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: وحدت از مهم‌ترین اصول و برنامه‌های اسلام است چراکه نقشه راه مسلمانان وحدت اسلامی، پرهیز از اختلافات و تاکید بر اشتراکات است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ، سرلشگر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به فرموده‌های رسول اکرم (ص) گفت: وحدت از مهم‌ترین اصول و برنامه‌های اسلام است چراکه نقشه راه مسلمانان وحدت اسلامی، پرهیز از اختلافات و تاکید بر اشتراکات است.

وی ادامه داد: همان طور که اما راحل فرمودند، بزرگترین فاجعه و مانع در راه اسلام این است که مسلمین در یک کشور اسلامی به جان یکدیگر بیفتند.

فیروزآبادی تصریح کرد: عوامل مختلفی از جمله قرآن کریم، پیامبر اکرم و سنت نبوی، محبت اهل بیت، قبله، ایمان به خدا، امت واحده اسلامی، مهدویت، مساجد، نماز جمعه، مناسک حج، گفتگوی نیکو میان شیعه و سنی، شناخت متقابل شیعه و سنی، جهاد و تبری از دشمنان، وجوه آشتی و همگرایی مسلمانان و افشای قوانین صهیونیستی و جاهلان موجب وحدت مسلمانان می‌شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه قرآن کتابی واحد است، افزود: مهدویت به قدری مهم است که در تمام مذاهب اسلامی از عوامل انکارناپذیر است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به مشترکات شیعه و سنی در بحث مهدویت، خاطرنشان کرد: واجب بودن اعتقاد به مهدویت، اهل بیت بودن، هم‌نامی با پیامر اکرم (ص) و اشتراک در احادیث از مشترکات مذاهب شیعه و سنی در این زمینه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار