وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسلمانان باید با اتحاد تبیین صحیحی از اسلام داشته باشند و از همه ابزارها برای خنثی‌سازی توطئه‌‌های استکبار جهانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ولادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) محور وحدت و انسجام بین مسلمانان است، پیامبری که همه انبیاء به آمدنش مژده دادند، پیامبری که انسان‌ها را رهایی بخشید و دین او دین جهانی بوده و پیامبری که رسالتش جهانی است، پیامبری که منادی وحدت است و پیامبری که از اختلاف و تفرقه انسان‌ها را نهی کرد.

وی ادامه داد: همه آن‌چه که در قرآن پیامبر گرامی اسلام از زبان وحی بیان کرده تماما دعوت به همگرایی و همدلی بوده و ما اگر مدعی هستیم تابع قرآنیم دیگر نزاع و درگیری معنا و مفهومی ندارد.

حسینی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) با رفتار خود همه را به همبستگی دعوت می‌کرد و کسانی می‌توانند بگویند ندای پیامبر را لبیک گفته‌ایم که در این مسیر گام بردارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کسانی که در جهت نظام سرمایه‌داری گام برمی‌دارند به جای دعوت به همگرایی بر طبل نزاع و تفرقه می‌کوبند و زمینه را برای دشمنان‌ آماده می‌کنند و هیچ هراسی از خطر صهیونیسم ندارند؛ اینها کسانی هستند که نقاب مسلمانی بر چهره زده‌اند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ افراد زیادی بودند که مردم را به اتحاد دعوت می‌کردند همچون شیخ محمود عبدو، آیت‌الله بروجردی و امام خمینی (ره) که منادی وحدت در جهان اسلام بودند و این پرچم را تاکنون مقام معظم رهبری در دست دارند. امیدواریم این زحمات به ثمر برسد.

حسینی در ادامه با بيان اينکه  آیت‌الله تسخیری یکی از چهره‌های مهم در این زمینه بوده و فعالیت‌های بسیاری انجام داده است، گفت:‌ امروزه پدیده اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی واقعیتي غیرقابل انکار بوده و دشمنان اسلام با قرآن‌سوزی و با بهره‌گیری از ابزار رسانه، هنر، فیلم و ... کینه و عداوت خود را به مسلمانان نشان می‌دهند.

وزیر فرهنگ با اشاره به علل اسلام‌ستیزی گفت: از روزی که اسلام رشد و پیشرفت خود را به جهانیان نشان و جهان را تحت تاثیر قرار داد، شاهد مقابله و دشمنی‌های بسیاری هستیم، تا اینکه در اواخر قرن بیستم مسلمانان هویت خود را بازیابی کردند و با پیروزی انقلاب اسلامي شاهد احیای مسلمانان در سراسر جهان هستیم . آنها با قدرت، ضدیت خود را علیه استکبار جهانی نشان می‌دهند.

وی افزود: مستکبران اسلام را به عنوان خطر و تهدیدی جدی برای جوامع غربی مطرح می‌کنند و در جهان اسلام نیز برخی اقدامات افراطی توسط خائنین انجام می‌شود و همین مسئله، چهره نامناسبی از اسلام را نشان می‌دهد.

حسینی اظهار داشت: استکبار جهانی تمام توجه خود را بر جهان اسلام متمرکز کرده و تمام توان را به کار گرفته تا در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند، بنابراین وظیفه ما این است که تبیین صحیحی از اسلام داشته باشیم و از همه ابزارها استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ گفت: در جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این مهم، اقدامات گسترده‌ای انجام شده، تا چهره‌ای صحیح از اسلام معرفی و به شبهات پاسخ داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشست‌ها راهکاری مناسب برای برون‌رفت از مشکلات ارائه دهد و اهداف والای بیداری اسلامی را محقق سازد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حسینی ، وزیر ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار