کهنه‌سربازان آرژانتینی جنگ سال ۱۹۸۲ علیه انگلیس در جزایر مالویناس در اقیانوس اطلس جنوبی، در مقابل سفارت انگلیس در بوئنوس آیرس راه‌پیماییی کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، این راه‌پیمایی به نشانه صد و هشتادمین سالگرد اشغال این منطقه از سوی انگلیس برگزار شد.
کهنه‌سربازان آرژانتینی با تاکید بر حق حاکمیت کشورشان بر این منطقه، پرچم‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون ما دست در دست هم با امریکا لاتین به مالویناس برخواهیم گشت حمل می‌کردند.
علاوه بر این، کهنه‌سربازان آرژانتینی تلاش کردند با تسلیم نامه‌ای به جان فریمن، سفیر انگلیس در بوئنوس آیرس، خودداری لندن از حضور بر سر میز مذاکره برای بحث و تبادل نظر با دولت آرژانتین درباره حق حاکمیت جزایر مالویناس را مورد انتقاد قرار دهند.
ماریو ولپه، یکی از کهنه‌سربازان جنگ مالویناس در این زمینه گفت:مساله مالویناس چیزی نیست غیر از یک منطقه که باید از تحت سلطه خارج شود. و اگر قرار باشد یک همه‌پرسی در این باره انجام شود هم باید فقط با حضور مردم و دولت‌های امریکای لاتین صورت گیرد. آن‌ها باید درباره این‌که این جزایر به چه کسی تعلق دارد تصمیم‌گیری کنند.
این راه‌پیمایی پس از آن برگزار شد که کریستینا فرناندز د کریشنر، رئیس جمهور آرژانتین با ارسال نامه‌ای سرگشاده به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از لندن خواست به «استعمارگری پایان دهد» و جزایر مالویناس را به صاحبان اصلی آن برگرداند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار