مک کین از سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل انتقاد می کند و مدعی است وی درباره حمله به سفارتخانه آمریکا در لیبی واقعیت را به مردم نگفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ان بی سی ؛ سناتور مک کین هفته ها است که به شدت از سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل به علت کتمان واقعیت ها درباره حمله به سفارتخانه آمریکا در بنغازی انتقاد می کند این در حالی است که وی درباره این رخداد، دقیقا همان اطلاعاتی را ارائه کرد که سیا اعلام کرده بود.

سیا در گزارش خود اعلام کرد اطلاعات موجود نشان می دهد اتفاقات بنغازی تحت تاثیر اعتراضاتی بود که در مقابل سفارت آمریکا در قاهره انجام شد و به شکل حمله مستقیم به مرکز دیپلماتیک آمریکا در بنغازی نمود یافت. همچنین شماری از افراط گرایان نیز در این حمله شرکت داشتند. این همان چیزی است که رایس به مردم گفت.در برنامه شبکه ان بی سی درباره انتقادهای مک کین گری آکرمن سناتور جمهوریخواه و رایان گریم مقاله نویس روزنامه هافینگتون پست حضور دارند.

آکرمن انتقادهای مک کین را بی اساس می خواند و این سخنان ادامه تلاش های مک کین برای کاهش دادن اعتبار رئیس جمهور است. این تاکتیک ها مورد توجه مردم قرار نمی گیرد.حتی پیتر کینگ نماینده جمهوریخواه دیگر کنگره نیز تایید کرد که اظهارات رایس مبتنی بر نتایج به دست آمده از تحقیقات است.

آکرمن افزود به نظر می رسد مک کین برداشت های خود را از واقعیت دارد. او همچنان تلاش می کند از مشروعیت رایس و رئیس جمهور بکاهد. رایس از جمله دقیق ترین نمایندگان دولت به شمار می رود.

رایان گریم در مقاله خود در هافینگتون پست به این نکته اشاره کرده است که در ماه ژانویه سناتور مک کین سمت عالی خود را از دست می دهد و این امر او را به انتقاد از رایس و پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای بررسی این قضیه واد داشته است تا از این طریق بتواند مسئولیتی تازه را دراین کمیته ادامه دهد.

گریم می گوید کاملا روشن است که سخنان مک کین نامربوط است و درخواست او برای تشکیل این کمیته نیز از طرف سناتور هری رید رهبر اکثریت سنا رد شد.
برچسب ها: لیبی ، رایس ، انتقاد ، سفارتخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار