کابینه جدید لیبی در غياب چند وزير سوگند یاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آنلاین، مراسم برگزاری سوگند اعضای دولت جدید لیبی به ریاست علی زیدان، در غیاب هشت وزیر از مجموع 27 وزیر انتخاب شده کابینه، در سالن همایش های طرابلس که معمر قذافی اندکی قبل از مرگش افتتاح کرده بود برگزار شد.
گفته می شود هشت وزیری که در مراسم ادای سوگند حاضر نشدند صلاحیت علمی شان برای به دست گرفتن سمت وزارت احراز نشده است.
کمیسیون شفاف سازی ملی نامزدی وزرای برق، آموزش عالی، کشور و روابط پارلمانی را به دلیل سوابق نامناسب و همچنین امکان ارتباطشان با رژیم قذافی، رد کرده است ضمن اینکه برای چهار وزارت خانه از جمله کشاورزی، امور اجتماعی و امور دینی هنوز وزیری انتخاب نشده است.
محمد الحضیری عضو کنگره ملی لیبی(پارلمان) درباره برگزاری مراسم سوگند اعضای کابینه ای که هنوز نقص های زیادی دارد گفت:‌ نمی توانستیم بیش از این منتظر بمانیم ، باید دولت در کشور فعال شود ، می توان در آن بخش هایی از کابینه که هنوز وزرایش مشخص نشده اند با گماردن مسئولانی امور را اداره کرد تا وزرا مشخص شوند.
هم زمان علی زیدان نخست وزیر لیبی گفت:‌ دولت انتقالی من برای بازگرداندن امنیت به کشور تلاش خواهد کرد.
وی با اذعان به وجود تنش های بسیار در برخی از مناطق کشور گفت:‌ یکی از تلاش های من این است که در تعیین اعضای کابینه، توازن جغرافیایی را مراعات کنم (از همه مناطق لیبی وزرایی را برگزینم)
در کابینه جدید لیبی علی الاوجلی سفیر این کشور در آمریکا به سمت وزیر امورخارجه منصوب شد و محمد برغاثی که پیش از این در نیروی هوایی لیبی فعالیت می کرد سمت وزارت دفاع را به دست گرفت و عبدالباری العروسی از شهر زاویه در غرب لیبی وزیر نفت شده است.
علی زیدان نخست وزیر دولت انتقالی لیبی از سیاستمدارانی است که در دهه هشتاد قرن گذشته از رژیم قذافی جدا و به یکی از منتقدان سر سخت رژیم قذافی تبدیل شد.
دولت زیدان تا تدوین قانون اساسی جدید در کنگره ملی کشور و برگزاری همه پرسی عمومی قانون اساسی در کشور که قرار است سال 2013 انجام شود امور کشور را بر عهده خواهد داشت.
برچسب ها: لیبی ، کابینه ، سوگند ، زیدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار