به گفته مسئولان مختلف آمریکایی، شماری اطلاعات طبقه بندی شده دفاعی که می‌بایست بصورت بسیار محرمانه نگهداری می‌شدند در رایانه شخصی پائولا برادول،زنی که با دیوید پترائوس ،رئیس مستعفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا ارتباط غیر اخلاقی داشت، پیدا شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، این مسئولان که نامشان فاش نشده روز چهارشنبه به وقت آمریکاگفتند محتوا و مقدار اسناد محرمانه دفاعی و این که چطور بدست پائولا برادول رسیده است، بیانگر اهمیت ادامه تحقیقات در این خصوص است.
برخی از این منابع گفتند پائولا برادول به عنوان افسر احتیاط در سرویسهای اطلاعاتی نظامی آمریکا،اجازه دسترسی به اطلاعات محرمانه را داشت.
خبر مربوط به اسنادی که وی در اختیار دارد روز چهارشنبه انتشار یافت زیرا پنتاگون مجوز دسترسی وی به اطلاعات محرمانه را به حالت تعلیق درآورد.
اکنون ارتش، دستگاه قضایی و پلیس آمریکا بیش از پیش نگران نتایج روابط دیوید پترائوس و پائولا برادول هستند که زندگینامه این ژنرال بازنشسته را هم می‌نوشت.
کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد پترائوس صبح جمعه پشت درهای بسته به این کمیسیون در باره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی توضیح خواهد داد.
این حمله که یازده سپتامبر روی داد و موجب کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و سه آمریکایی دیگر شد،پرسشهای زیادی را در باره اقدام سیا قبل،حین و پس از این حمله بوجود آورده است.
باراک اوباما ششم نوامبر در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود از زمان انتخاب مجدد به ریاست جمهوری آمریکا گفت تا جایی که می‌داند و طبق تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته است هیچ اطلاعات محرمانه دفاعی و حساسی که به امنیت ملی کشور لطمه بزند در ماجرای پترائوس افشا نشده است و تا انتشار نتایج تحقیقات پیش داوری در خصوص این ماجرا نمی‌کند.
 ماموران اف.بی.آی دوشنبه شب منزل پائولا برادول را بازرسی کردند اما تلاشها برای تماس با وی هنوز به نتیجه نرسیده است. وی سه‌شنبه شب نزد برادرش در واشنگتن دیده شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار