يک مسئول بلند پايه کنگره آمريکا از پليس فدرال ( اف بي آي ) و وزارت دادگستري اين کشور خواست درباره تحقيقات مرتبط با رسوايي ديويد پترائوس رئيس مستعفي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) با توجه به مخفي نگه داشته شدن اين موضوع به مدت چند ماه توضيح دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ لامار اسميت رئيس کميسيون دادگستري مجلس نمايندگان در دو نامه به رابرت مولر رئيس اف بي اي و اريک هولدر وزير دادگستري از اين موضوع که کاخ سفيد ششم نوامبر از تحقيق آغاز شده در تابستان آگاه شده است، انتقاد کرد.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هشتم نوامبر دو روز بعد از انتخاب دوباره خود از نقش ديويد پترائوس در اين مسئله مطلع شد.لامار اسميت در نامه خود پانزده سئوال از اف بي آي پرسيد و از پليس فدرال خواس تا بيست و ششم نوامبر به اين سئوالات پاسخ دهد.

نمايندگان جمهوري خواه کنگره آمريکا مي خواهند بدانند چرا اعضاي کميسيون اطلاعات کنگره از تحقيقات به شدت حساس آغاز شده از چند ماه قبل درباره رئيس قدرتمندترين نهاد آمريکا مطلع نشده اند.

کنگره هم نقش نظارتي بر امور اطلاعاتي دارد و مسئولان آن به صورت کلي حق دارند ديدگاه هاي خود را مطرح کنند و دولت مسئول است جزئيات عمليات را به آنها اطلاع دهد و به صورت مرتب با آنها تبادل نظر کند.سئوالاتي نيز درباره اسناد محرمانه پيدا شده در خانه زندگي نامه نويس ديويد پترائوس مطرح است.
 
پرونده پترائوس که پيامدهاي سياسي دارد، جلسات پرسش و پاسخ پشت درهاي بسته درباره حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي ليبي در يازدهم سپتامبر که روز سه شنبه در کنگره شروع شد و واکنش سيا به اين حمله، موضوعاتي است که جمهوري خواهان از دو ماه قبل بحث درباره آنها را شروع کرده اند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار