لئون پانتا، وزير دفاع آمريکا، روز سه شنبه اعلام کرد ويليام وارد، ژنرال چهارستاره ارتش را به علت رسوايي مالي تنزل درجه خواهد داد و يکي از ستاره هاي او را پس خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز ،ژنرال ويليام وارد که در گذشته فرمانده نيروهاي نظامي آمريکا در قاره آفريقا، بوده است و به زودي بازنشسته خواهد شد، به علت سومديريت سرمايه هاي عمومي مجازات خواهد شد.
وزير دفاع آمريکا که به استراليا سفر کرده است، اعلام کرد ژنرال ويليام وارد اموال عمومي را حيف و ميل کرده است و بايد به اين خاطر مجازات شود.
تنزل مقام اين مسئول بلند پايه نظامي آمريکا در حالي اتفاق مي افتد که داستان سياه رسوايي ژنرالهاي آمريکايي هياهوي زيادي در داخل اين کشور و حتي در عرصه بين المللي به راه انداخته است. ديويد پترائوس عالي ترين مقام نظامي آمريکايي بود که در پي اذعان به روابط نامشروع با يک زن، مجبور شد از سمت خود در راس سازمان جاسوسي آمريکا، سيا، کناره گيري کند. ژنرال جان الن نيز که فرماندهي نيروهاي آمريکايي و متحدان اين کشور را در افغانستان بر عهده دارد، در اين رسوايي دخيل بوده است.
تحقيقاتي که دايره بازرسي کل وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) درباره ژنرال ويليام وارد انجام داده است، نشان مي دهد که اين مقام نظامي آمريکا در موارد متعددي از هواپيماهاي ارتش استفاده نابجا کرده است.
شايد اين ژنرال آمريکايي در چارچوب اين تحقيق به پرداخت جريمه اي معادل هشتاد و دو هزار دلار محکوم شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار