کار درمانی همه افراد جامعه را شامل می شود چه افراد سالم و چه افراد کم توان باشد.

دکتر ابراهیم پیشتاز، عضو گروه آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  با توجه به اینکه لغت جایگزین فارسی کار درمانی نداریم نام این رشته ابهام بر انگیز است اما در تعریف کاردرمانی می توان گفت تمام فعالیت هایی که فرد انجام می دهد چه در سن کم باشد و چه سالمند.

وی افزود: کار درمانی کلیه امور روز مره ای که فرد به آن می پردازد و طبق دیدگاه کاردرمانی از خصیصه های اصلی و ویژگی های یک انسان زنده می باشد. در واقع پویایی که انسان دارد از خصیصه های مهم زنده بودن است و این پویایی برای زندگی و زنده بودن است.

وی عنوان کرد: کار درمانی برای هر فرد می تواند مفید و سازنده باشد و نیز برای جامعه مفید.

وی تصریح کرد: افراد کم توان نباید احساس معلول بودن بکنند و در کارهای روز مره خود دچار مشکل بشوند.

وی در ادامه گفت: ریشه اصلی کار درمانی ریشه روان است و با کاردرمانی فرد احساس خود ارزشی و اعتماد به نفس کند و بتواند جایگاه انسانی خود را در جامعه پیدا کند.

وی در تعریف کار درمانی افزود: کار درمانی استفاده از کلیه مداخلات و درمان هایی که فرد معلول یا کم توان را به یک حداکثر استقلال برساند و استفاده بهینه ای از توانمندیهای باقیمانده در فرد کم توان شود تا در نهایت در درجه اول در جامعه باشند و نیازمند کسی نباشند و در درجه دوم در زندگی احساس رضایت کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار