شوراي حقوق بشر سازمان ملل در نشستي ويژه در ژنو موفقيت ايران را در وارد کردن زنان به همه بخشهاي زندگي و طبق ارزشهاي اسلامي ستودند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون العالم، شوقي امين گزارشگر تلويزيون العالم در گزارشي در اين زمينه گفت: در مقابل هيئت هايي از نقاط مختلف جهان، و در طول دو روز کامل، ارقام و گزارشها، کارشناسان حقوق بشر را در ميزگردي درباره زن ايراني و مسئوليت شوراي حقوق بشر در ژنو، در خصوص جايگاهي که زن ايراني به آن دست يافته است شگفت زده کرد، جايگاهي که واقعيت واقعي و عملي و حضور جهاني آنان، آن را اثبات مي کند.

زن ايراني، قاضي، نماينده مجلس، رئيس شوراي شهر، مشاور رئيس جمهوري در امور زنان، وزير، پليس، پزشک، پژوهشگر، و ورزشکار و .. است فهرست سمت هايي که زنان در ايران اشغال مي کنند طولاني است.

خانم صفا وأدي، فعال حقوقي ايراني گفت: زنان در ايران نقشي اساسي در جامعه ايفاء مي کنند آنها در همه عرصه هاي زندگي فعال هستند، همان گونه در عرصه سياسي و مشارکت در تصميم سازي ها نقش دارند.
 
گزارشگر العالم افزود: شرکت کنندگان در اين ميزگرد، در توضيحي مشروح همراه با ارائه فيلم و مستندات بر پيشرفتهايي که در وضع زنان در سايه حکومت جمهوري اسلامي ايران حاصل شده است تاکيد کردند.

مصطفي علي، عضو کميته حقوق بشر در سازمان همکاري اسلامي گفت: همه راهبردها در ايران بر ارائه تسهيلات و ابزارهايي به زنان که آنها را براي پيشرفت و تکيه بر توانمنديهايشان در عرصه هاي مختلف زندگي قادر مي سازد، تاکيد دارد.

گزارشگر العالم در ادامه افزود شرکت کنندگان در اين ميزگرد که از توانايي زنان ايراني که تحصيلات دانشگاهي را با مطالعات اسلامي ترکيب کرده اند و داراي منطقي قوي و جرأت و توانايي عالي در نظريه پردازي و شايستگي در برنامه ريزي و مديريت هستند شگفت زده شده بودند، سئوالات مختلفي برايشان مطرح شد.

خانم فرحناز رافع نماينده اعضاي افتخاري هلال احمر ايران گفت: نقش زن ايراني در جامعه نقشي مهم و برجسته است و تاثير آن در روند امور جامعه و مسائل بهداشتي و امدادرساني و در همه مسائل و مسائل علمي بسيار مهم است.
 
شوقي امين در پايان گزارش گفت در اين ميزگرد روشن شد که زن در سايه احکام اسلام از جايگاهي برخوردار است که در هيچ دين و نظام ديگري به آن دست نمي يابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار