دستجردی گفت: به دليل تسهیل در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مقرر شد در هر روستا چادری برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای آسیب دیدگان زلزله اختصاص يابد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: از مصوبات مهم دیشب هیات دولت برای آسیب دیدگان زلزله، تعبیه مخازن آب آشامیدنی و حمام و سرویس بهداشتی برای تمام روستاها بوده تا افراد دچار بیماری های عفونی نشوند.
 
وی با اشاره به اینکه برای اقشار آسیب پذیر مثل مادران باردار و شیرده، سالمندان و کودکان تصمیمات خوبی اندیشیده شده است، گفت: دستگاه های مختلف مرتبط با نوع خدمت مامور شده اند که وظایف خودشان را انجام دهند.
 
دستجردی با بیان اینکه گروهی مامور شده اند تا مصوبات هیأت دولت را پی گیری كرده و گزارش های آن را به هیات دولت ابلاغ کنند عنوان کرد: مقرر شد به خاطر این که زمستان در راه است خانه های مسکونی روستاییان ظرف دو ماه آمده شود.
 
وی ادامه داد: خدمات پزشکی مورد نیاز آسیب دیدگان به طور کامل بعد از زلزله ارائه شده به طوری که در این مدت 700 عمل جراحی بزرگ و 1030 عمل جراحی کوچک انجام شده است.
 
حدود 700 مصدوم زلزله در بیمارستانها بستری شده اند كه  خدمات لازم به آنها ارائه شده است.


*آمار رسمي تعداد فوت شدگان 306 نفر است
 
دستجردی با بیان اینکه طبق آمار رسمی پزشکی قانونی تعداد فوتی های این زلزله به 306 نفر رسیده است اظهار داشت: حین بازدید از مراکز زلزله زده مردم از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رضایت کامل داشتند.
 
همچنین قرار شده در روستاهایی که فاقد خانه های بهداشت هستند چادری به ارائه امکانات بهداشتی اولیه اختصاص داده شود چرا که فاصل روستاها بسیار زیاد بوده و واقعا برای روستایی ها بسیار سخت است که برای گرفتن خدمات فواصل زیادی را طی کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار