12 هزار مقاله و 346 مقاله در سال 2012 توسط محققان کشور تولید شد.

مهراد سرپرست پایگاه استنادی علم جهان اسلام (ISC) در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: پایگاه استنادی علم جهان اسلام(ISC) مرجع معتبری است که آمار و اطلاعات مختلفی را در ارتباط با تولید علم، رتبه بندی و جایگاه دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی در عرصه های علمی و پژوهشی ارائه می دهد.
 
وی افزود: در برخی از سازمان ها شاهد هستیم که گاهی به ارائه اخبار تولید علم اقدام می کنند اما به علت تعدد این منابع که اغلب نیز آمارهای ارائه شده متفاوت است.
 مهراد تصریح کرد: ISC بر حسب مسئولیت و وظیفه ای که در فلسفه تاسیس آن نیز رصد کردن علم ایران و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان به موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.
 
وی خاطر نشان کرد: کل آمار تولید علم ایران از اول ژانویه تا 21 ژوئیه 2012 برابر با 12346 مقاله است.
 
** کسب رتبه 30 دانشگاه آزاد از نظر تولید علم
 
مهراد  در ادامه به رتبه بین المللی دانشگاه های کشور از نظر تولید علم در دوره زمانی اول ژانویه تا 21 ژوئیه 2012 اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد رتبه 30، دانشگاه تهران رتبه 166 ، دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه 204، دانشگاه صنعتی شریف رتبه 352 و دانشگاه تربیت مدرس رتبه 374 را کسب کرده است.
 
وی افزود: وابستگی سازمانی اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی، تماماً به دانشگاه آزاد اسلامی ایران تحت همین نام است و واحد های منفرد به صورت جداگانه در تعیین رتبه علمی از نظر تولید علم مورد توجه قرار نمی گیرند.
 
وی تصریح کرد: رتبه های اعلام شده 5 دانشگاه اول کشور از میان هزاران دانشگاهی که در تولید علم نام این دانشگاه ها در وب آوسانیس ( مربوط به تامسون رویترز وجود دارد برگزیده شده است).
 
مهراد خاطر نشان کرد: مقایسه این رتبه ها با رتبه بسیاری از دانشگاه های جهان نشان می دهد که دانشگاه های ایران در جهت توسعه علمی و پژوهشی کشور تلاش بیشتری را به عمل می آورند و این رتبه ها به نوبه ی خود حائز اهمیت و در خور توجه است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار