معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه دخترانه با اولویت بندی در شهرهای بزرگ تشکیل شد

دانشگاه دخترانه در برخی از استان های کشور و با اولویت در شهرهای بزرگ تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛‌ غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال نماینده تشکل های دانشجویی در خصوص دانشگاه دخترانه پردیس دختران گفت: اجرای قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه دارد و هر جایی  که امکان داشته باشد طبق اقتضاء دانشگاهی کلاس دانشجویان دختر و پسر دانشجو جدا می شود.

وی افزود: البته در برخی از دانشگاه ها امکان جدا سازی کلاس های دانشجویان دختر و دانشجویان پسر وجود دارد و در برخی دیگر از دانشگاه ها این امکان وجود ندارد.

خواجه سروی تصریح کرد: البته پردیس دختران در 7 یا 8 مورد از استانهای  کشور شکل گرفته چنانچه دانشگاه دخترانه در برخی از استانها با اولیت شهرهای بزرگ اتفاق افتاده است.

وی در خصوص بحث حجاب و عفاف گفت: آن 17 وظیفه شورای فرهنگی با رویکرد حجاب و عفاف در حال انجام است.

خواجه سروی درخصوص بحث ازدواج دانشجویی گفت: بحث ازدواج دانشجویی بحثی است که طراحی و در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بحث مسکن مهر دانشجویان مطرح شده است و روی آن مسئله تائید زیادی شد و در حال پیگیری است.

* تشکيل جلسه معاونین فرهنگی با نمایندگان وزیر در خصوص کرسی های آزاد اندیشی

خواجه سروی در ادامه در خصوص کرسی های آزاد اندیشی و انتقادی که نماینده یکی از تشکل های دانشجویی در خصوص عدم تشکيل این کرسی های آزاد اندیشی گفت: وظیفه ما این است  که تاکید زیادی در خصوص بحث کرسی های آزاد اندیشی به روسای دانشگاه ها و مسئولین نهاد رهبری داشته باشیم چنانچه هر ماه در خصوص کرسی های آزاد اندیشی با معاونین فرهنگی دانشگاه ها به همراه نمایندگان وزیر داشته و داریم.

خواجه سروی تاکید کرد:کرسی های آزاد اندیشی متولد شده که دانشجویان و اساتید بتوانند نظرات خود را به راحتی بیان کنند بنابراین کرسی های آزاد اندیشی کاری است که از پایین به بالا حرکت می کند نه از بالا به پایین چنانچه مسئولین دانشگاهی از جمله حراست دانشگاه ها نیز وظایف خود را انجام می دهند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار