وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

2000 پروژه با وزارت دفاع تعریف شد

هم اکنون با تعریف 1000 پروژه تعداد پروژه های تعریف شده وزارت علوم با وزارت دفاع به 2000 رسیده است.

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات وفناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با حوزه کاربرد و قراردادهایی که با این حوزه بسته می شود باید بگویم که ما با چند حوزه کاربرد وزارت صنعت معدن و تجارت 2 قرار داد بسته ایم و تفاهم نامه هایی هم داشته ایم.

وی افزود: در مجموعه قراردادهای ما به 140 میلیارد تومان می رسد که با وزارت نفت پروژه های مشترکی تعیین شده است البته این درحالی بوده که در سالهای قبل این امر متوقف شده بود.

وی تصریح کرد: با محیط زیست نیز به همین صورت پروژه های خوبی تعریف شده است.

دانشجو در خصوص پروژه ها با وزارت دفاع گفت: با وزارت دفاع حدود 1000 پروژه تعریف شده بود که هم اکنون 1000 پروژه دیگر نیز تعریف شده یعنی به 2000 پروژه رسیده است.

* تشکیل کنسرسیومی با محوریت یک دانشگاه و همکاری چند مرکز پژوهشی

دانشجو در ادامه گفت: نکته مهم در عقد این قراردادها و تفاهم نامه ها این است که تاکنون با هر مرکزی قرارداد بسته شده است بین دانشگاه های خاص و حوزه کاربرد بوده که البته دانشگاه های خاص هم معمولا در تهران قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون در تلاش هستیم که این قراردادها و تفاهم نامه ها را در سطح کشور گسترش دهیم تا همه مراکز پژوهشی کشور در آن درگیر شوند.

دانشجو تصریح کرد: هم اکنون کنسرسیومی تشکیل داده ایم که با محوریت یک دانشگاه و همکاری 5 یا 6 دانشگاه با مراکز پژوهشی دیگر این امر صورت گیرد چنانچه در خصوص طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره با محوریت دانشگاه امیر کبیر و با همکاری 6 یا 7 پژوهشکده و دانشگاه دیگر این امر محقق شده است.

* به نتیجه رسیدن سریع در حوزه کاربرد یک انتظار واقعی نیست
دانشجو در ادامه گفت: حوزه کاربرد و صنعت و دانشگاه در مسیر مهمی قدم بر می دارند و نتیجه آن را در سالهای آینده مشاهده می کنیم.

وی افزود: بنابراین این انتظار که ظرف 2 سال یک انقلاب اساسی در حوزه صنعت کاربرد و دانشگاه صورت گیرد یک انتظار واقعی نیست اما خوشبختانه ما آغاز کرده ایم و قدم ها را برداشته ایم و امیدواریم به آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری بوده در ارتباط صنعت و دانشگاه برسيم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین پناهی
۱۱:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام وقت بخیر من دانشجوی رشته جغراقیا در مقطع ارشد هستم لیست نیازمندی های پروژه های وزارت دفاع رو از کجا پیدا کنم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهمن قبادی
۲۳:۳۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام
لیسانس مکانیک مدت ۶ سال که در زمینه طراحی ماشین آلات صنعتی فعالیت دارم خیلی دوست داشتم برای صنایع دفاع و گشورم یه کاری مثبتی انجام بدم ممنون میشم منو راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نژادصاحبی
۰۱:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
باسلام
من دانشجو کامپیوتر هستم و می خواستم بپرسم که چطور می شود برای وزادت دفاع پروژه انجام داد؟
لیست نیازمندی و پروژه های انجام نشده وزارت دفاع رو از کجا می تونم پیدا کنم؟
با تشکر
آخرین اخبار