وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: بعد از 30 سال گفتمان درون دانشگاه از كف و سوت به چارچوب منطقي وارد شد؛ اين در حالي بود كه تغيير گفتمان در دانشگاه را هيچ كس نمي‌تواند كتمان كند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، کامران دانشجو در اولين نشست سراسري هماهنگي تشكل‌هاي دانشجويي با بيان اينکه اميدوارم آن قدر كه تشكل‌هاي دانشگاهي دوست دارند مسئولين نقدپذير باشند خودشان هم تحمل نقد را داشته باشند؛ افزود: ما وقتي كار خود را آغاز كرديم معاونت فرهنگي وجود نداشت اما در حال حاضر در 70  دانشگاه معاونت فرهنگي ايجاد كرده‌ايم و 2هزار انجمن علمي دانشجويي اضافه شده است.

وي تصريح كرد: از سال 88 تا سال 90، 34 تشكل اسلامي تأسيس شده است كه علي‌رغم فضاهاي بسته دانشگاه، مشغول به فعاليت هستند.

دانشجو ادامه داد: در سال 90 به خانه فرهنگ و اردوهاي فرهنگ، 40 اردو و خانه جديد اضافه و 2200 سفر زيارتي براي اساتيد تدارك ديده شد كه ما قبلا اين برنامه‌ها را نداشتيم.

وزير علوم با بيان اينکه 8000سفر زيارتي براي دانشجويان در نظر گرفته شده و تعداد نشريات دانشجويي اضافه شده است، افزود: تعداد كل دانشجويان در حالي كه دانشجويان در كل كشور دو برابر شده ‌اند در طي اين سه سال دو ميليون نفر افزايش يافته است.

دانشجو با اشاره به اينکه تعداد كل اعضا هيات علمي در دو سال گذشته به 6 هزار نفر افزايش يافته است در صورتي كه همه آنها انقلابي هستند گفت: چرا تشكل‌هاي دانشگاهي مي‌گويند ما انقلابي هستيم و آنها انقلابي‌نما، آيا واقعا با اين محك سنجيده مي‌شود.

وزير علوم اظهار داشت:‌ 1200 استاد تمام وقت استخدام كرده‌ايم،‌ اگر كيفيت دانشگاه‌هايمان خوب نبود پس چرا دانشگاه هاي خارجي آنقدر به دنبال دانشجو‌هاي ما هستند و چطور به دانشجويان ما بورس تعلق مي‌گيرد. 105 انجمن‌هاي علمي غيردانشجويي ظرف سه سال اضافه شده است و 251 موسسات پژوهشي تاسيس شده است.

دانشجو تصريح كرد: مجلات ISI را نفي مي‌كنيد اما 15 هزار و 500 مقاله از سال گذشته تا به حال اضافه داشته‌ايم ما غير از اين مقاله‌ها، مقاله‌هاي حوزه علميه را هم  داريم كه متاسفانه چاپ نمي‌شود. همه اينها نشاندهنده عدم بررسي و توجه در اين زمينه است.

وي خاطرنشان كرد: به تعداد نشريات علمي پژوهشي 425 نشريه اضافه شده است تا بتوانيم به مجلات داخلي اعتبار و امتياز بيشتري بدهيم. 71 مركز رشد نيز در دانشگاه‌ها اضافه شده كه صنعت را به دانشگاه وصل مي‌كند.

وزير علوم با اشاره به اينکه بعد از 30 سال بحث اسلامي شدن دانشگاه‌ها مطرح شد؛ گفت: علي‌رغم همه جوسازي‌ها ما با صراحت اعلام كرديم که بايد دانشگاه دخترانه داشته باشيم و اين كار را در شهرهاي سمنان، رفسنجان و ... راه‌اندازي كرديم. بعد از 30 سال گفتمان درون دانشگاه از كف و سوت به چارچوب منطقي وارد شد؛ اين در حالي بود كه تغيير گفتمان در دانشگاه را هيچ كس نمي‌تواند كتمان كند.

دانشجو در ادامه افزود: ‌80 سال است كه دانشگاه ها كپي‌برداري شده غرب هستند، انتظار داريد ظرف 2 سال معجزه شود. در گذشته هيچ كس جرات نداشت حرف دانشكده دخترانه را بزند يا اينكه كلاس‌ها بايد جدا باشد.

وي تصريح كرد: حضرت امام فرمودند؛ اگر ديديد دشمن از شما تعريف مي‌كند و برايتان كف و سوت مي‌زند حتما بدانيد يك جاي كار ايرادي وجود دارد، هنگامي که دشمن، شروع به ايراد گرفتن به يك يا دو نفر و يا يك مجموعه مي‌كند مشخص مي‌شود که شما در مسيري حركت كرده‌ايد كه دشمن دوست ندارد.

وزير علوم با تأکيد بر اينکه ما مي‌خواهيم تشكل‌هاي دانشگاهي پشتيبان ما باشند، ادامه داد: دشمن ابتدا تطميع مي‌كند، اگر جواب نداد تهديد مي‌كند و باز اگر به هدف خود نرسيد تطميع و تهديد را با هم انجام مي‌دهد و باز اگر جواب نداد ترور شخصيتي مي‌كند؛ يعني باور مي‌كند كه علم و زيرساخت ندارد و در مرحله آخر به ترور فيزيكي دست مي‌زند.

وي خاطرنشان کرد:  كشور ما 8 سال جنگ تحميلي را پشت سر گذاشت و در حال حاضر ما با تحريم اقتصادي روبرو هستيم؛ ما نمي‌توانيم جداي از واقعيت‌ها و تحريم‌ها حركت كنيم

انتهاي پيام/ش3


 

برچسب ها: دانشجو ، تشکل ، دانشگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار