سرپرست اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی درخصوص ثبت جهانی اماکن تاریخی موجود در استان، گفت: دفتر ثبت جهانی دو ماه است که در استان فعال شده است و با برداشته شدن موانعی که در آثار تاریخی استان وجود دارد، می‌توانیم آثاري از خراسان رضوي را به ثبت جهانی برسانیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رجایی خراسانی در جلسه معاونان گردشگری شمال شرق كشور درخصوص شهر توس نیز اظهار كرد: اقداماتی درخصوص برداشته شدن دکل‌های برق شهر توس صورت گرفته که حدود 10میلیارد تومان از منابع استان براي اين منظور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین قصد ما این است که شرایطی را در شهر توس فراهم کنیم تا به منطقه‌ای تفریحی تبدیل شود و مردم در کنار طرقبه و شاندیز وقت خود را در این منطقه نیز بگذرانند و اقدامات در این خصوص تا تیرماه سال92 به پایان خواهد رسید.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری كشور نيز در اين گردهمايي از قرار گرفتن کشورمان در رده‌ کشورهای پایین جهان از نظر جذب گردشگر ابراز تاسف کرد و افزود: جذب 5/7میلیون گردشگر یکی از خواسته‌های نظام از سازمان گردشگری است و تمام دستگاه‌هایی که مرتبط با این موضوع هستند، باید دست به دست هم دهند تا این امر به سرانجام برسد.

محمد جهانیان ادامه داد: دست یافتن به این تعداد گردشگر باعث اشتغال‌زایی 4میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در كشور خواهد شد و از سوی دیگر 13میلیارد و 600میلیون دلار درآمد ارزی را به دنبال دارد كه معادل 13درصد صادرات غیرنفتی كشور است.وی با بیان اینكه هم‌اكنون 55درصد ظرفیت گردشگری كشور به لحاظ مراكز اقامتی و پذیرایی در كشور خالی است، افزود: در سال90 حدود 3میلیون و 300هزار گردشگر خارجی داشته‌ایم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: تشكیل 13كارگروه تخصصی كه ورود گردشگر به كشور را بهبود می‌بخشد، از جمله كارگروه‌های حمل‌ونقل، تسهیل در صدور روادید، ایرانیان خارج كشور، بازارهای هدف، تورهای آشناسازی و كارگروه توسعه و تجارت از جمله فعالیت‌های انجام شده در راستای جذب گردشگر است.

وی از راه‌اندازی شبكه تلویزیونی گردشگری كشور هم‌زمان با عید سعید فطر خبر داد و افزود: این شبكه با برنامه‌های مختلف خود درصدد معرفی ایران به‌عنوان یكی از مناطق مهم گردشگری جهان است.


برچسب ها: سازمان ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.