مردم آلمان مخالف صادرات تسلیحاتی کشورشان به رژیم صهیونیستی و عربستان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، دهها هزار نفر از مردم آلمان در تظاهرات اعتراض به جنگ و خشونت در بیش از 70نقطه در شهرهای مختلف خواستار پایان جنگ افغانستان شدند و استقرار نیروهای نظامی آلمان را در خارج از این کشور محکوم کردند. یکی دیگر از اعتراضهای مردم آلمان در این تظاهرات، صادرات تسلیحات این کشور بود.
یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: ما در اعتراض به افزایش خشونت تظاهرات می کنیم. اعتراض ما به جنگ است. ما مخالف جنگ افغانستان هستیم و می خواهیم همه نیروهای نظامی آلمانی به سرعت از افغانستان خارج شوند. درعین حال ما مخالف تهدید به اقدام نظامی برضد سوریه و ایران هستیم.
آلمان از نظر تعداد نیروهای نظامی خارجی که در افغانستان مستقر شده است در رتبه سوم قرار دارد. اکثر آلمانی ها با این کار مخالف هستند. آلمان بیش از 200 دستگاه تانک هم به عربستان سعودی فروخته است. درعین حال ، آلمان به اسرائیل هم زیردریایی می فروشد. البته این اقدامات با انتقادهای مردم آلمان مواجه شده است.
یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات در آلمان گفت: حجم تجارت تسلیحات در جهان در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری است. در حال حاضر ، میزان تولید تسلیحات در جهان بیش از هر زمان دیگری در گذشته است. این شواهد گویای آن است که شرایط بسیار دشوارتری در پیش روی ما قرار دارد.
یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: حمله احتمالی به ایران یا سوریه تصمیم ما نیست. ما نمی دانیم که واقعیتها چیست. تبلیغات زیادی مطرح می شود که این کشورها دشمن ما هستند. اینها تبلیغاتی است که مطرح می شود. مانمی خواهیم به نام ما جنگ به راه بیندازند.
یکی شهروند دیگر آلمانی در این تظاهرات گفت:ما فعال صلح طلب هستیم. از دهه 1990 حمله به عراق شاهد نظامی شدن و اشغال و ظلمهای استعماری هستیم و این روند در حال گسترش است.آلمان و به صورت گسترده ، ناتو در این اقدامات درگیر است.حمله به عراق فقط به ویرانی این کشور و کشتار میلیونها نفر منجر شد.
این تظاهرات امروز هم در آلمان ادامه خواهد داشت. سال گذشته بیش از 120 هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند. فعالان صلح طلب در سراسر آلمان ، ضمن تاکید بر لزوم خروج سریع نیروهای نظامی کشورشان از افغانستان، سیاستهای غرب را در تشدید تنش با ایران و سوریه محکوم می کنند و می گویند باید همه تسلیحات آلمان به اسرائیل متوقف شود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار