هواشناسی؛

تراکم ابرها در استان بوشهر افزایش می یابد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی با اشاره به افزایش تراکم ابرها در استان بوشهر گفت: از امروز بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

تراکم ابرها در استان بوشهر افزایش می یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی استان نشان‌دهنده ورود سامانه ناپایدار جوی به استان است و از امروز تا دوشنبه به طور متناوب آسمان استان تحت تاثیر این امواج قرار می‌گیرد. بر این اساس طی این مدت ضمن اینکه طی ساعاتی به تراکم ابرها افزوده می‌شود، بارش پراکنده باران و گاهی رگبار موقت باران همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین از بعد از ظهر امروز شنبه تا ظهر فردا به سبب وزش باد جنوب شرقی سواحل استان خصوصا نواحی شمالی و مرکزی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود. به سبب وزش این باد ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افق و کیفیت هوا در برخی نواحی شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران و در برخی نقاط گاهی رگبار باران و رعد و برق و از فردا کاهش موقتی ابر پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان از بعدازظهر تا بامداد فردا ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و بر روی دریا گاهی بیش از ۵۴ کیلومتر در ساعت است.

وی اظهار داشت: ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در بعدازظهر و شب تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در همه قسمت‌ها ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.