هواشناسی؛

وزش باد شدید در استان بوشهر

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش باد شدید در استان گفت: بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل دور از انتظار نیست.

وزش باد شدید در استان بوشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز شرایط جوی و دریایی نسبتاً آرامی در استان برقرار است. به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به استان آسمانی ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد، ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین وزش باد شدید سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید در برخی نقاط خواهد شد. دریا نیز در روز یکشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس نسبت به وزش باد شدید جنوب شرقی و تندباد لحظه‌ای بر روی خلیج‌فارس و افزایش ارتفاع موج دریا در روز یکشنبه هشدار داده می‌شود.

مساعدی خاطرنشان کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با توجه به رگبار باران، رعد و برق و گاهی ریزش تگرگ در سطح استان، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود. با توجه به وزش باد شدید در مناطق مستعد ایجاد گرد و خاک و همچنین کشورهای همجوار، ورود آن به استان و کاهش دید و کیفیت هوا طی این مدت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان کمی ابری تا قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر و از بامداد فردا همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق، وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: جهت باد غالبا شمال شرقی تا شمال غربی به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از فردا با سرعت ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از فردا به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.