هواشناسی؛

ورود سامانه جدید بارشی به استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از فردا در استان بوشهر گفت: بدین ترتیب شهرهای شمالی، جنوبی و مرکزی این استان تحت تاثیر موج جدید بارشی قرار می‌گیرند.

ورود سامانه جدید بارشی به استان بوشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی در بوشهر با اشاره به وضعیت جوی استان بوشهر اظهار داشت: در 24 سال آینده آسمان  استان بوشهر صاف تا کمی ابری در برخی نقاط همراه مه صبحگاهی و در سواحل جنوبی استان در هنگام ظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی سمت باد را شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت 10 تا 34 کیلومتر در ساعت دانست و تصریح کرد:  سرعت وزش باد در سواحل جنوبی استان در برخی ساعات تا 38 کیلومتر در ساعت و از فردا سمت باد متغیر با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در استان بوشهر را  تا 90 سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان تا 120 سانتیمتر اعلام کرد و گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی در استان بوشهر نشان دهنده آرامش نسبی جوی و دریایی در 24 ساعت آینده است.

شفیع‌خدایی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از فردا به استان بوشهر خاطر نشان کرد: از روز پنجشنبه 2 فروردین با ورود یک سامانه بارش‌زا به استان بوشهر تا اوائل هفته آینده آسمان استان به تناوب ابری، در برخی ساعت همراه با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق پیش بینی‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر  جمعه تا روز شنبه آسمان استان بوشهر تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد تصریح کرد: با استقرار این سامانه در استان بوشهر، شهرهای شمالی، جنوبی و مرکزی این استان تحت تاثیر موج جدید بارشی قرار می‌گیرند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: بر اساس ارزیابی نقشه‌های هواشناسی، بارندگی‌ها در مناطق مختلف جنوبی، شمالی و مرکزی استان بوشهر قابل توجه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.