هوانشاسی؛

ورود سامانه بارشی به استان بوشهر از عصر شنبه

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه ناپایدار جوی جدید با پتانسیل بارشی بالا وارد از اواخر وقت فردا به استان خبر داد.

ورود سامانه بارشی به استان بوشهر از عصر شنبهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت به سبب نفوذ امواج ناپایدار جو به استان، آسمانی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی نقاط خصوصا نیمه جنوبی استان بارش باران گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق گزارش شد. بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده کاهش موقتی این ناپایداری جوی طی امروز و فردا و حاکم شدن جریانات شمالی بر روی استان است.

مساعدی خاطرنشان کرد: با عبور امواج متعدد ناپایدار تراز میانی جو طی این مدت، افزایش موقتی ابر و وقوع بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود از اواخر وقت فردا به تدریج سامانه ناپایدار جوی جدید با پتانسیل بارشی بالا وارد استان شود. برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با گرد و غبار و در برخی نقاط گاهی افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران و از فردا در مناطق مستعد و مرطوب همراه با مه صبحگاهی خواهد بود.

مساعدی افزود: طی این مدت جهت باد غالباً شمال غربی تا جنوب غربی و به تدریج از بعد از ظهر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.