حمل بیش از ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی از استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: بیش از ۱۰۲ هزار تن کالای اساسی از بوشهر سال قبل به سایر نقاط کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه رشد ۳۸ درصدی داشته است.

عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: جابه‌جایی کالا در استان بوشهر از نظر ظرفیت و سفر رشد ۵ درصدی را تجربه کرده که نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه بیشترین کالا‌ها در حوزه مواد شیمیایی بوده است، گفت: عمده کالا‌های جابه‌جا شده از مبدأ استان طی سال گذشته شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالا‌های کشاورزی و دامی بوده است.

وی، عسلویه را به عنوان مبدأ اصلی کالا‌های جابه‌جایی شده در استان عنوان و خاطرنشان کرد: بوشهر و دشتستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در خصوص مقاصد کالا‌های حمل شده از این استان نیز گفت: تهران با یک‌هزار و ۱۰۸ تن، فارس با ۶۲۹ تن و خوزستان با ۵۴۱ تن کالا مقاصد اصلی ناوگان حمل بار از بوشهر بوده‌اند.

اخترشناس از جابجایی ۱۰۲ هزار تن کالا‌های اساسی توسط ناوگان باری بوشهر طی سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان جابجایی کالا در قالب شش هزار و ۸۶ سرویس انجام شده مجموعا ۳۸ درصد نسبت به سال قبل‌تر افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۳۷۶ ناوگان حمل بار در استان خاطرنشان کرد: سن ناوگان باری بوشهر ۱۲ سال و حدود ۸ سال از میانگین کشوری جوان‌تر است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، ۱۶۸ شرکت حمل و نقل فعال استان با بیش از ۵ هزار و ۲۳۴ راننده باری جابه‌جایی کالا‌ها را بر عهده داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.