وقوع ناپایداری جوی در استان بوشهر

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در برخی شرقی و جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری جوی به صورت رگبار پراکنده و رعدوبرق وجود دارد.

طلیعه محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز تا پایان هفته، در برخی از ساعات با وزش بادهای شمالی خلیج فارس متلاطم است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت سه شنبه تا پایان روز جمعه بر شدت وزش این بادها افزوده شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اوایل شب با رشد ابر در برخی نواحی شرقی و جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری جوی به صورت رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.‬

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در بعدازظهر تا اوایل شب در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا در پاره‌ای از نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

محمدی بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعات و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.