هواشناسی؛

خلیج فارس مواج است

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش سرعت باد در استان بوشهر از مواج شدن خلیج فارس خبر داد

خلیج فارس مواج استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان بوشهر، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت با افزایش سرعت وزش باد ارتفاع موج دریا نیز افزایش یافت. بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم وزش باد شمال غربی طی امروز تا بامداد فردا برای نواحی مرکزی و جنوبی استان است و با توجه به این شرایط برای سواحل جنوبی استان، همچنان دریا، مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و در مناطق جنوبی گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. جهت باد نیز غالبا شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی استان با تا ۳۸ کیلومتر بر ساعت و از بامداد فردا در همه قسمت‌ها شمال غربی تا شمال با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر و از بامداد فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر است. فردا زمان مد اول دریا ساعت شش و ۲۰ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۹ و ۱۳ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۱۶ و ۱۹ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.