استان بوشهر:

ورود 14 آمبولانس به ناوگان بهداشت و درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول سلامت 14 آمبولانس با تخت ویژه در استان مجهز شده و همه بیمارستان‌های استان از این امکانات برخوردار هستند.

ورود 14 آمبولانس به ناوگان بهداشت و درمانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در نشست خبری روز دوشنبه، دکتر علیرضا رئیسی در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر مضر دکل‌های فشار قوی برق بر انسان افزود: به دلیل ایجاد میدان مغناطیسی و فشاری که این دکل‌های فشار قوی برق در فاصله 50 تا 100 متری به سیستم عصبی انسان وارد می‌کند، بسیار مضر است و باید راهکاری در این زمینه اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه هرچیزی که از حد مجاز خود بگذرد برای سلامت انسان مضر است، بیان کرد: همچنین پارازیت‌ها برای سلامت انسان زیان‌آور است، ولی این مساله به میزان، شدت و مدت آن بستگی دارد.

رئیسی ادامه داد: آثار مخرب پارازیت‌ها به مغز استخوان، سلول‌های جنسی آسیب زده و باعث بروز سردردهای ناشناخته مزمن می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر با اشاره به ضرورت اخذ پیوست سلامت توسط صنایع گفت: در زمان حاضر وجود پارس‌شمالی و جنوبی، نیروگاه اتمی و احداث دو نیروگاه دیگر، فاضلاب، ریزگردها و برخی پارازیت‌ها آلایندگی‌هایی برای مردم استان به دنبال دارد، بنابراین هر صنعتی باید پیوست سلامت داشته باشد ولی تاکنون تنها صنعتی که اقدام به اخذ پیوست سلامت کرده است، نیروگاه اتمی است و انتظار می‌رود صنایع به تعهدات و الزام‌های قانونی خود در منطقه توجه داشته باشند.

رئیسی، درباره مصرف زیاد قلیان در میان جوانان و نوجوانان استان بوشهر بیان کرد: بوشهر از جمله استان‌های پیشرو در جمع‌آوری قلیان‌ها در سطح کشور است و معتقدیم در حوزه آنچه مربوط به سلامت مردم است کوتاه نمی آییم.

وی با بیان ضرورت همکاری سازمان‌ها و نهادها، یادآور شد: 25 درصد مولفه‌های سلامت در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی است و 75 درصد در اختیار سایر سازمان‌ها و نهادهاست که همکاری آنها در اجرا می‌تواند محیطی امن و سالم را برای شهروندان فراهم کند.

هنوز در حوزه‌ی سلامت عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: با وجود اجرای این طرح در سطح این استان ولی هنوز عقب ماندگیهایی در حوزه سلامت و درمان وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

رئیسی افزود: نبود مرکز درمان جامع سرطان شامل رادیو تراپی و شیمی درمانی، نیاز به 20 تا 25 پزشک متخصص در رشته های غیر مادر (مینور و تکمیلی) در شهرستانها، راه اندازی 200 تخت بیمارستانی دیگر، وجود مشکلات متعدد در طراحی اولیه برخی بیمارستانها، احداث یک بیمارستان بزرگ به جای بیمارستانهای کوچک در برخی از شهرستانها از جمله کمبودها و مشکلات زیر ساختی بخش درمان استان بوشهر است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد در بخش فضای فیزیکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان بوشهر ادامه داد: اگر فضای فیزیکی دانشگاه به‌خوبی طراحی می شد، امروز با توجه به سهمیه‌های گرفته شده می‌توانستیم جمعیت بیشتری از دانشجویان را در رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی به‌عنوان نیروی بومی جذب کنیم و مشکلی در زمینه جذب و ماندگاری آنها در این استان ایجاد نمی‌شد.

رئیسی در مورد ماندگاری پزشکان در استان بوشهر گفت: اگر وضعیت زیرساخت‌های شهری در این استان بهتر شود به طور یقین زمینه ماندگاری آنها فراهم‌تر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان بوشهر اعزام و حمل و نقل بیماران است گفت: در این ارتباط با اجرای طرح تحول سلامت 14 آمبولانس با تخت ویژه در استان مجهز شده و همه بیمارستان‌های استان از این امکانات برخوردار هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: طرح تحول سلامت برای مردم یک نعمت و برای نظام جمهوری اسلامی یک دستاورد مهم است که باید حمایت و پشتیبانی شود.

رئیسی با اشاره به این که استان بوشهر یکی از استان‌های ناامن غذایی است، گفت: در این زمینه هفت کمیته و 49 پروژه مداخله‌ای برای بهبود وضعیت و تدوین سند غذایی در این استان تشکیل و طراحی شده است.

وی در مورد وضعیت اهدای عضو در استان بوشهر گفت: اهدای عضو در سال 93 در استان یک مورد، سال 94 سه مورد و در سال 95 با تشکیل کمیته‌ای در این زمینه تاکنون 10 اهدای عضو انجام شده است.

وی درباره مطالبات دانشگاه علوم‌پزشکی استان بوشهر از بیمه‌ها (بیمه سلامت و تامین‌اجتماعی) گفت: در زمان حاضر با توجه به همکاری مسئولان استان و سفر مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی کشور به بوشهر میزان این مطالبات به یک‌هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.