اطلاعات 900 هزار بوشهری در سامانه سیب ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از ثبت اطلاعات 900 هزار نفر از جمعیت این استان در سامایه یکپارچه بهداشت (سیب) خبر داد.

اطلاعات 900 هزار بوشهری در سامانه سیب ثبت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا رئیسی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر افزود: پیش بینی شده تا مهر ماه سال آینده کل جمعیت استان بوشهر زیر پوشش این سامانه قرار گیرند. با راه اندازی این سامانه مردم از شناسنامه الکترونیکی سلامت شامل اطلاعات کامل از بیماری ها، سوابق جراحی، واکسیناسیون و بیماری های مزمن برای درمان و معالجه بهره مند می شوند.

رئیسی افزود: پوشه های خانوارها و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه های بهداشتی، درمانی نیز در این سامانه جمع آوری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ادامه داد: در گروه های سنی نوجوانان، جوانان و میان سالان با غربالگری انجام شده روی 33 هزار و 355 نفر 104 نفر دارای اعتیاد به موادمخدر شناسایی شدند. از این شمار 81 مورد نیاز به مراقبت داشتند که زیر پوشش درمانی قرار گرفتند.

رئیسی تاکید کرد: در حوزه اعتیاد پیشگیری به مراتب تاثیر بیشتری دارد و باید بجد مورد توجه دستگاههای متولی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در برخی موارد که افراد در معرض ابتلا به خشونت و اعتیاد هستند، پیش از ازدواج آنها باید زیر پوشش درمانی قرار گیرند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی 2 هزار و 100 دانشجو زیر پوشش دارد که در قالب کارگاههای مختلف آموزش هایی با موضوع های موادمخدر و عوارض آن، راه های مقابله با استرس و پیدا کردن جرات نه گفتن، به آنها ارائه شده است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.