تدوین سند جامع توسعه و استقرار ایمنی دانشگاه ضروری است

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ضرورت تدوین سند توسعه و استقرار ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد.

تدوین سند جامع توسعه و استقرار ایمنی دانشگاه ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حیدر عزیزنژاد روز یکشنبه در جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با موضوع بررسی وضعیت ابنیه آموزشی دانشگاه افزود: تدوین سند جامع توسعه و استقرار ایمنی دانشگاه از دستاوردهای بزرگ دانشگاه به حساب می آید که در حوزه های ایمنی و پرسنلی ضروری است.

وی با تاکید براینکه برنامه سند جامع استقرار ایمنی دانشگاه باید با برآورد هزینه همراه باشد، ادامه داد: پیشگیری ازبروز حوادث بر هر اقدامی ارجح است و در این ارتباط تدوین بیمه انبارها، مخزن ها، اماکن و ساختمانها باید در این سند دیده شود.

عزیزنژاد اظهار کرد: همدلی ومشارکت در حوزه سلامت بعنوان یک اصل به شمار می آید که با استقامت در سخت ترین شرایط در انجام امور اهتمام لازم را اعمال کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: ایمنی و سلامت محیط های کاری در جامعه با چالش جدی روبه رو است و استان بوشهر نیز در یکسال گذشته از این امر مستثنی نبوده است.

سید سجاد اقبالی حادثه بیمارستان شهید گنجی دشتستان، آتش سوزی برج عسلویه و پاساژ گناوه را از جمله این موارد برشمرد و بر ایجاد فضای ایمن محیط های کاری تاکید کرد.

وی افزود: از آنجایی که دانشگاههای علوم پزشکی فضایی عام المنفعه برای مردم است، تامین امنیت و سلامت مردم، کارمندان و دانشجویان باید از استاندارد های بالای ایمنی و سلامت برخوردار شود.

در این ارتباط برگزاری کارگاههای آموزشی اطفای آتش و اورژانس با مشارکت اداره کل آتش نشانی و دانشکده پیراپزشکی، بررسی وضعیت ایمنی دانشکده ها واستقرار اورژانس سیار درسایت پردیس، نصب کپسول های آتش نشانی و تدوین سند نهایی توسعه واستقرار سیستم ایمنی دانشگاه از سوی دانشکده بهداشت تا پایان بهمن از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.