ساخته شدن بیمارستان استاندارد با حداقل ۲۰۰ تخت در عسلویه

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان عسلویه از ساخته شدن بیمارستانی استاندارد با حداقل ۲۰۰ تخت در عسلویه خبر داد.

ساخته شدن بیمارستان استاندارد با حداقل ۲۰۰ تخت در عسلویهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی یکشنبه‌شب در نشست با نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس اظهار داشت: علی‌رغم پیگیری مجدانه شبکه و ریاست دانشگاه، از ۵۰ نیروی انسانی درخواستی رئیس دانشگاه بوشهر از وزیر بهداشت، متاسفانه به‌دلیل سیاست انقباضی و طرح کوچک کردن دولت، فقط ۸ نیروی بهداشتی آن هم برای کل دانشگاه مجوز داده شد.

وی اضافه کرد: با درایت و حسن تدبیر رئیس دانشگاه، کل سهمیه استان به عسلویه اختصاص داده شد؛ همچنین ۲ نیروی اداری مالی و چهار نیروی فوریت‌ها هم لحاظ شده اما به خاطر زمان‌بر بودن پروسه استخدام، متاسفانه تاکنون این نیروها به‌کار گرفته نشده‌اند.
زارعی بیان کرد: مجوز به‌کارگیری ۳۴ نیروی بهداشتی در قالب حاشیه شهر توسط دانشگاه داده شده اما به‌دلیل بالا بودن هزینه‌های مسکن در عسلویه و کمبود فضای مسکونی شبکه، به‌دلیل غیر بومی بودن پذیرفته‌شدگان آزمون شرکتی خرداد ۹۵، حدود ۲۱ نفر جذب شده‌اند که به خاطر محدودیت قانونی فقط در مراکز شهری عسلویه و نخل تقی قابل به‌کارگیری هستند و در ستاد و مراکز روستایی نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

رئیس شبکه بهداشت عسلویه افزود: استخدام فوری موردی یا حتی شرکتی نیروهای بومی تحصیل‌کرده موجود می‌تواند خیلی از مشکلات را کاهش دهد. در نظر گرفتن سهمیه ویژه پزشکی و پیراپزشکی خاص شهرستان و حتی بخش‌های مختلف شهرستان ضروری است.

وی با بیان اینکه عسلویه از نقاط استراتژیک است، افزود: حضور نفت، گاز، پتروشیمی، آلودگی ناشی از تاسیسات و ورود غیر قانونی اتباع خارجه افغانی و پاکستانی کارگری و دوره گرد با توجه به مالاریا خیز بودن آن کشورها و وضعیت اسفناک بهداشتی آنان به‌دلیل عدم داشتن مسکن ثابت که می‌تواند برای شهرستان، استان و کل کشور بحران بهداشتی ایجاد کند، باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد و از بروز فاجعه بهداشتی جلوگیری کرد.

زارعی ادامه داد: توجه به حوزه سلامت و تقویت شبکه بهداشت و درمان شهرستان از نظر منابع انسانی، تجهیزاتی و مالی و در نظر گرفتن امتیازات انگیزشی مشابه امتیازات بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه و کارکنان شرکت‌های مستقر در منطقه از سوی سه وزارت نفت، بهداشت و درمان و تعاون، کار، رفاه و تامین اجتماعی برای افزایش بهره‌وری از ضروریات است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
خدا رو شکر