دبیر کل کمیته امداد استان بوشهر:

از طرح تست پزشکی 500 زن سرپرست خانوار حمیات میکنیم

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: طرح تست پزشکی 500 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: طرح چکاپ سلامت مددجویان و بازدید و کمک به خانواده‌های دارای بیماران خاص، صعب‌العلاج یکی از برنامه های اجرایی کمیته امداد در سال جاری در حوزه بهداشتی و درمانی این نهاد برای مددجویان بوده است.

وی با بیان اینکه طرح سلامت و چکاپ پزشکی، با هدف سنجش سلامت مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام می‌شود، افزود: در راستای اجرای این طرح، معاینات تعیین شده برای مددجویان انجام می‌شود، تا درصد سلامتی آنها سنجیده شود.

لطفی با اشاره به طرح چکاپ سلامت در زنان سرپرست خانوار، گفت: از آنجایی که ممکن است شیوع بیماری‌های سرطان‌زا در زنان بیشتر باشد، به منظور ارزیابی دقیق وضعیت سلامت آنان، طرح چکاپ سلامت پزشکی برای 500 نفر از زنان سرپرست خانوار با همکاری مراکز بهداشت در شهرستان‌های استان بوشهر اجرا شده است.

لطفی یادآور شد: در صورتی‌که بعد از انجام چکاپ پزشکی سلامت، مشکل یا بیماری خاصی در مددجویان مشاهده شود، اقدامات لازم تا مرحله درمان کامل  و تقبل تمام هزینه‌های آنها توسط کمیته امداد فرآهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه طرح سلامت مددجویان یکی از  وظایف اصلی این نهاد است، خاطر نشان کرد: تاکنون به منظور تامین سلامت مددجویان،  500 نفر از زنان سرپرست خانوار و 80 خانواده دارای بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات درمانی این نهاد بهره‌مند شده‌اند که 525 میلیون ریال برای طرح تست سلامت زنان سرپرست خانوار و 160 میلیون ریال برای کمک به خانواده‌های دارای بیمار خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

لطفی بر ضرورت تداوم اجرای طرح سلامت مددجویان تأکید و تشریح کرد: امیدواریم در آینده هم شاهد برنامه‌های این چنینی با همکاری خوب شبکه‌های بهداشت و درمان در استان بوشهر باشیم.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.