استرس و افسردگی می توانند باعث سرطان شوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن، گفت: استرس می تواند احتمال وقوع سرطان در فرد را افزایش دهد.

استرس و افسردگی می توانند باعث سرطان شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، علی زکی‌زاده در پاسخ به این که چه عواملی می توانند تاثیر مستقیم روی سیستم ایمنی بدن داشته باشند، اظهار داشت: عوامل روان‌شناختی مانند استرس و افسردگی بر بیماری‌های قلبی، دیابت، فشارخون، آلرژی‌ها، عفونت‌ها و بیماری سرطان و تاثیر فشارهای روانی بر سیستم ایمنی تاثیر مستقیم دارند.

وی در ادامه در مورد استرس گفت: عواملی مانند استرس و افسردگی می‌توانند با مداخله در سیستم ایمنی فرد را تضعیف و باعث سرطان شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در این مورد یادآور شد: سپری کردن دوران نسبتا طولانی با استرس و افسردگی می‌تواند با اثرگذاری بر مغز و سیستم غدد درون‌ریز، موجب افزایش سطح کورتیزول یا هورمون‌های استرس و با ایجاد آشفتگی در سایر هورمون‌های بدن، زمینه را برای انواع بیماری مهیا و با ناکارآمد کردن سیستم ایمنی، امکان ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

وی در پایاین با اشاره به اینکه ناامیدی از عدم توانایی کنترل بر زندگی یا عدم احساس تسلط درونی بر اوضاع و احوال مهم مربوط به خود ناشی می‌شود، خاطرنشان کرد: این مساله به مرور موجب می‌شود که سیستم ایمنی بدن توان دفاعی و مقابله و صیانت از بدن را بطور چشم‌گیری از دست دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: زمانی که جانداران با تهدید شدید مواجهه و به حالتی از احساس ناامیدی و بی‌پناهی عمیق می‌رسند، خطر ابتلا به سرطان و حتی مرگ قریب الوقوع بسیار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.