رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر:

۹۷ هزار دانش‌آموز بوشهر تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار گرفتند

رئیس اداره سلامت، تندرستی و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۹۷ هزار دانش آموز استان بوشهر تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید دهان و دندان قرار گرفتند.

۹۷ هزار دانش‌آموز بوشهر تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار گرفتندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد شعرانی صبح سه‌شنبه در آیین تقدیر از مدارس مروج سلامت شهرستان گناوه اظهار داشت: در حوزه سلامت آموزش و پرورش طرح‌های نوآورانه مختلفی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در حال اجرا است که یکی از این موارد طرح آهن یاری و طرح ویتامین دی است که ۳۵ هزار دانش آموز استان در سال ۹۵ تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه سلامت در مدارس از اولویت‌های اولیه است، اضافه کرد: طرح وارنیش فلوراید دهان و دندان دانش‌آموزان که ۹۷ هزار دانش آموز استان تحت پوشش این طرح هستند نیز از دیگر طرح‌های این سازمان است، همچنین ۱۰ درصد از دانش آموزان در مدارس استان سفیران سلامت هستند و به‌عنوان سفیر در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲۰۰ مدرسه در استان به عنوان مدارس مروج سلامت رتبه‌بندی شده‌اند افزود: دانش آموزان عزیز به‌صورت فعال توسط کارشناسان مجرب بهداشت در این مدارس پایش شده و از نظر مسائلی همچون بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارائه خدمات بالینی، برنامه های جامع آموزشی برای همه دانش آموزان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، مشارکت والدین و دانش‌آموزان در برنامه‌های ارتقای سلامت در مدرسه و سلامت محیط مدرسه بررسی و به آنها خدمات ارائه می‌شود.

وی عنوان داشت: در شهرستان گناوه ۱۹ مدرسه در قالب مروج سلامت وجود دارد که در بحث شاخص‌های مدارس مروج سلامت در رتبه بسیار خوبی قرار گرفته‌اند و این مهم نشان‌دهنده همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بحث اتاق‌های بهداشت در مدارس در حال انجام و تجهیز است که در آینده نزدیک این اتاق‌ها نیز در مدارس رونمایی خواهد شد.

در این مراسم از مدیران مدارس مروج سلامت ستاره‌دار در قالب اهدای لوح از طرف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر شد.

در میان مدارس مروج سلامت شهرستان، مدارس دخترانه زهره با مدیریت خانم خدیجه هجری و مدرسه ۲۲ بهمن با مدیریت خانم لیلا عباسی ۴ ستاره دریافت کرده و ضمن اهدای لوح از ایشان تقدیر شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.