تشکیل اتاق فکر امربه‌معروف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تشکیل اتاق فکر امربه‌معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد.

تشکیل اتاق فکر امربه‌معروف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حیدر عزیزنژاد صبح سه‌شنبه در نشست امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: وقتی صحبت از این امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود همه تصور از تذکر به رعایت عفاف و حجاب دارند در صورتی‌که مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر شامل همه موضوعات مثل رعایت قوانین و مقررات اداری، پرهیز از غیبت، انجام وظایف تعریف شده در حوزه ادارای، خوش برخوردی با ارباب رجوع، خوش اخلاقی و غیره می‌شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: این شورا باید در برنامه‌ریزی‌های خود برای آینده این موضوعات را در نظر گیرد و دامنه فعالیت‌های خود را صرفا از یک موضوع خاص گسترده‌تر کند.

حجت الاسلام مجتبی احمدی دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود عاقبت به خیر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم زیبایی‌های دین را به خوبی به مردم و مخصوصا نسل جوان ارائه کنیم مطمعنا این مقوله با جذابیت بیشتر مورد قبول قرار گرفته و افراد آن جامعه نیز به سمت مصداق های معروف و پرهیز از منکرات پیش خواهند رفت.

از جمله مصوبات این نشست می‌توان به تشکیل اتاق فکر و بارش افکار در خصوص انجام هر چه بهتر فعالیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر، آموزش موثر مروجین امر به معروف و شامل یاوران معروف دانشگاه، اختصاص نیم ساعت از جلسه مشترک هیئت رئیسه دانشگاه، برگزاری دوره احکام اداری کارمندی برای پرسنل دانشگاه و اخذ مجوز گواهی آموزش برای سال ۹۶، تشخیص نماینده از هر معاونت برای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در آن معاونت، عیادت از بیماران و نیازمندان شاغل یا بازنشسته در سیستم دانشگاه توسط اعضای امر به معروف و نهی از منکر و تلاش جهت کاهش آلام آن ها به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف، آموزش پرسنل پذیرش در درمانگاه ها و مراکز تحت پوشش دانشگاه با موضوع بهبود رفتار با بیماران و افزایش رضایت مندی مراجعین و نظارت بیشتر حراست به مصرف انرژی در معاونت‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز اشاره کرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.