عناوین اقتصادی روزنامه ها؛

استمداد 2 هزار نفر از رئیس جمهور ؛گمرک را وادار به تمکین کنید/ ارزان فروشی پالایشگاه به یک لبنیاتی؛ جنجالی بزرگ در کشور

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب نیم نگاهی داریم به روزنامه های اقتصادی و همچنین صفحات اقتصادی برخی روزنامه های کشور و تیترهای آنها را برای شما مرور می کنیم.

روزنامه شرق امروز در اولین صفحه اقتصادی خود به استمداد 2 هزار نفر از رئیس جمهور می پردازد و از واحد های صنفی منطقه آزاد اروند میگوید که گمرک را به 6 ماه کارشکنی متهم کردند؛
کش‌وقوس‌های بین منطقه آزاد اروند و گمرک درنهایت منجر به نگارش نامه‌ای به بالاترین مقام اجرائی کشور شد. این نامه که به‌تازگی برای حسن روحانی ارسال شده، حاوی گلایه‌ای شفاف از گمرک جمهوری اسلامی ایران است که مسعود کرباسیان بر مسند آن تکیه زده.
نامه اخیر که به امضای دو هزار نفر از مسئولان، تجار و کسبه منطقه آزاد اروند رسیده، از کارشکنی شش‌ماهه گمرک خبر می‌دهد که به بهانه‌های واهی از نصب گیت طفره می‌رود و آن‌گونه که در این نامه قید شده، گمرک هم پاسخ‌گو نیست. کلیدی‌ترین جمله نامه به استمداد کسبه و تجار برمی‌گردد که از رئیس‌جمهور خواسته‌اند گمرک را وادار به تمکین کند.

همچنین گریزی به دست به قلم شدن بورس بازان زده با این تیتر؛ گلایه 200 نفر از سیف که از حال خراب بورس و بورس بازان بعد از باز سدن نماد بانک ملت می گوید و می نویسد؛

جناب آقای سیف
در منطق ما، ادغام مؤسسه میزان در بانک صادرات و تحمیل ضرر چندصدمیلیاردی به این شرکت، برای جلوگیری از تجمع سپرده ‌گذاران این مؤسسه ریسک  تلقی نمی‌شود، بی‌عدالتی نام می‌گیرد. واضح است فردی که در فضای امروز در مؤسسات غیرمجاز به هوای دریافت چند درصد سود بیشتر سپرده‌گذاری می‌کند، ریسک بیشتری نسبت به سپرده‌گذاران عادی بانک‌ها متحمل می‌شود. لطفا برایمان توضیح دهید به چه علت هزینه ریسک این فرد را باید سهام‌داران بانک صادرات یا بانک پارسیان یا... متقبل شوند؟
جناب آقای رئیس، کافی است اندکی با بانکداری اسلامی آشنا باشیم تا بدانیم، در صورت زیان بانک، سهام‌داران و سپرده‌گذاران هر دو صاحب ضرر ایجادشده‌اند و اگر این زیان بر گردن سهام‌داران به تنهایی بیفتد، سود پرداختی بانک از نظر شرعی دچار اشکال می‌شود. در واقع فلسفه سود علی‌الحساب و قطعی شراکت سپرده‌گذار در سود ایجادشده در بانک است. حال چگونه است که تنها سهام‌دار بانک باید متحمل زیان شود؟

این روزنامه در صفحه دوم اقتصادی خود پرداخته است به؛

خبری از نعمت زاد که می گوید؛ خودروهای داخلی آدم نمی کشند؛ راننده ها مقصرند!
علی ربیعی : استراتژی ما تبدیل شدن به قدرت اول بانکرینگ منطقه است
مدیر عامل بانک تجارت : ثبت شکایت این بانک ایرانی در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه خسارات وارده در زمان تحریم
آخوندی: خسارت صد میلیارد تومانی به جاده ها
و با تیتری بزرگ در میان صفحه از اختلاف دو وزیر می گوید که  پرداخته به چالش قدیمی 2 وزارت خانه نفت و نیرو که مجدد تازه شده است .

استمداد 2 هزار نفر از رئیس جمهور ؛گمرک را وادار به تمکین کنید/ ارزان فروشی پالایشگاه به یک لبنیاتی؛ جنجالی بزرگ در کشور


روزنامه دنیای اقتصاد با تیتر فرمول اقتصادی رضایت سیاسی؛
در گزارشی می پردازد به بررسی تفاوت دیدگاه دو کشور فرانسه و آلمان در تعریف حد استقلال بانک مرکزی در جریان رخدادهای سیاسی پرداخته است. در فرانسه، اعتقاد بر این است که بانک مرکزی می‌تواند در برنامه‌های سیاسی دولتمردان همراه باشد. اما آلمان، همواره استقلال بانک مرکزی را به‌عنوان یک اصل استثناناپذیر قرار داده و راهی برای سلطه سیاست مالی بر سیاست پولی باز نگذاشته است.
نکته جالب توجه اینکه بررسی متغیرهای اقتصادی مانند نرخ رشد اقتصادی و بیکاری که بر رفاه اثرگذار هستند، حاکی از آن است که در میان‌مدت وضعیت آلمان نسبت به فرانسه در شرایط بهتری قرار دارد. هرچند هنوز برخی از سیاستمداران تصور می‌کنند با کاهش درجه استقلال بانک مرکزی می‌توان برنامه‌های اقتصادی را به شکلی طراحی کرد که به یک فرمول محبوبیت برای دولتمردان دست یافت.

از دیگر عناوین این روزنامه می توان اشاره کرد به ؛

واقعیت پنهان ارز، بورس تهران در 3 سناریو و چهار باند جذب سرمایه که به بررسی چرخه معیوب سود موهوم و الزامات اصلاحی در مسیر ورود پول خارجی به ایران میپردازد.

استمداد 2 هزار نفر از رئیس جمهور ؛گمرک را وادار به تمکین کنید/ ارزان فروشی پالایشگاه به یک لبنیاتی؛ جنجالی بزرگ در کشور


گروه اقتصادی روزنامه جوان نیز با تیتری بزرگ به ارزان فروشی پالایشگاه به یک لبنیاتی! ، عمل دولت به رویه ای که خود منتقد اصلی اش بوده می پردازد و در مقدمه خبر نوشته؛
حاشیه‌های واگذاری پالایشگاه كرمانشاه در قالب مزایده و ارزان‌فروشی این مجتمع پالایشی جنجال بزرگی را در كشور به پا كرده است. دو موضوع مهم و پرابهام در این‌باره ارزان‌فروشی و اهلیت خریدار است كه تاكنون با توضیح روشنی از سوی مسئولان همراه نبوده است.

از دیگر عناوین این روزنامه می توان این موارد را نام برد:
رشد سهام شرکتی که توان پرداخت حقوق کارگر را هم ندارد، رئیس نجومی بگیر سابق صندوق توسعه ملی هنوز از 2 نهاد دولتی حقوق می گیرد، ایجاد 200 هزار شغل در سال آینده، خسارت برف به باغات مرکبات در مازندران، در جریان اوضاع خراب بانک ملت، ملتی زیان دیدند، ورود 15 قلم میوه قاچاق از 4 گوشه جهان به بازارو سفر تجار ایرانی هم به آمریکا با دستور ترامپ ممنوع شد .

استمداد 2 هزار نفر از رئیس جمهور ؛گمرک را وادار به تمکین کنید/ ارزان فروشی پالایشگاه به یک لبنیاتی؛ جنجالی بزرگ در کشور

روزنامه اقتصاد پویا در صفحه ابتدایی خود از قول یک کارشناس بانکی مطرح کرد: بانک ها به جای مردم به خودشان وام می دهند که حمایت از بانک های دولتی و چالش های سرمایه گذاری بانک های خصوصی و بانک های متعلق به نهاد عمومی را از چالش های امروز سیستم بانکی می داند.

این روزنامه همچنین از کاهش قیمت طلا و سکه در بازار در روز گذشته، نظام بانکی در حال فروپاشی، برنامه دولت برای تعویض 160 هزار خودروی فرسوده، افزایش صادرات فرآورده نفتی ایران به 600 بشکه و ایجاد 700 هزار شغل در 6 ماه می گوید.

استمداد 2 هزار نفر از رئیس جمهور ؛گمرک را وادار به تمکین کنید/ ارزان فروشی پالایشگاه به یک لبنیاتی؛ جنجالی بزرگ در کشور

روزنامه اطلاعات در صفحه اقتصادی خود به گریز از بحران آب و نیازمند نیل به درک مشترک  اشاره کرده و از قول کاوه مدنی استاد امپریال کالج لندن، چهره نوین مهندسی عمران آمریکا در سال 2012 و دانشمند برجسته جوان علوم زمین در سال 2016 درباره مشکلات مدیریت آب کشور می گوید و می نویسد؛

بازار داد و ستد آب با بازار های دیگر متفاوت است. ما بازار آب را به طور نسبی در کشور داشته ایم. در حقیقت هرجا که شما بتوانید حقابه ، برداشت و تخصیص آب را مدیریت کنید، عملا بحث تبادل آب رخ می دهد. اما متاسفانه ما هنوز سازوکار مناسبی برای این تبادل نداریم؛ اگرچه در بسیاری از موارد حتی موانع قانونی هم داریم. بازار آب لزوما نیازمند تشکیلات عجیب و غریبی نبوده یا مثلا به تکنولوژی خاصی وابسته نیست. بحث این است که اگر حقابه مدیریت و نظارت شود، این اتفاق می افتد و خود آب به سمتی خواهد رفت که سود دهی بیشتری دارد، چرا که اگر حقابه ها تعریف شوند، مدیر شهر می تواند از کشاورز آب را بخرد.

این روزنامه به اعلام مزیت های بازار سرمایه، عرضه ذرت دانه ای در بورس کالا، اطلاعات 699 شرکت بورسی در سامانه شفاف کدال و با رسم جدولی از آخرین تغییرات قیمت سهام در بورس تهران پرداخته است.

استمداد 2 هزار نفر از رئیس جمهور ؛گمرک را وادار به تمکین کنید/ ارزان فروشی پالایشگاه به یک لبنیاتی؛ جنجالی بزرگ در کشور


روزنامه اقتصادی تفاهم نیز به ساماندهی صرافان شاید وقتی دیگر، ایجاد 200 هزار شغل در سال آینده، مذاکره گازی با ترکمن ها با شرایط جدید، مروری بر موفقیت های گمرک ایران در سال 2016، نخستین کاهش هفتگی قیمت طلا در سال 2017 رقم خورد ،  رازهای موفقیت کسب و کارهای کار آفرینانه در فرآیند بازار ، دردسرهای بلیت چارتر برای مسافران و دلیل تعطیلی برخی صنایع از نگاه وزیر صنعت پرداخته است.

استمداد 2 هزار نفر از رئیس جمهور ؛گمرک را وادار به تمکین کنید/ ارزان فروشی پالایشگاه به یک لبنیاتی؛ جنجالی بزرگ در کشور

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمیان
۰۹:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
کرمانشاهیان عزیزازهمسایه تون همدانیان بپرسیدجریان غارعلیصدرچی شد؟؟؟اگراونهابه نتیجه رسیدندکه شماهم پیگیرپالایشگاهتان شویدودرغیراینصورت بیخیال شوید..
آخرین اخبار